تولید محتوای متنی ، به منظور برقراری تعادل میان نیازهای مشتری و اهداف کسب و کار میباشد. برای مثال، محتوای سئو شده که خود نوعی از محتوای متنی است، فقط به پر کردن کلمات کلیدی در محتوا ختم نمیشود. بلکه فردی که محتوای متنی حرفهای تولید میکند، باید به گونهای از کلمات کلیدی در متن استفاده کند که کاملا طبیعی به نظر برسد و همچنین بتواند مخاطبان را به سمت اهداف کسب و کار سوق دهد.
تعرفه تولید محتوای فارسی در وب سایت فارس محتوا، بر اساس تعداد کلمات و نوع محتوا (عمومی یا تخصصی) متغیر است. اما تعرفه تولید و ترجمه محتوای انگلیسی به ازای هر نوع متنی ثابت است.
تعرفه محتواهای متنی را شما میتوانید در جدول زیر مشاهده نمایید:
خدمات | هزینه هر کلمه محتوای عمومی | هزینه هر محتوای عمومی (1000 کلمه) | هزینه هر کلمه محتوای تخصصی | هزینه هر محتوای تخصصی (1000 کلمه) |
تولید محتوای متنی فارسی | 50 تومان | 15.000 تومان | 70 تومان | 21.000 تومان |
تولید محتوای وب سایت فارسی | 50 تومان | 15.000 تومان | 70 تومان | 21.000 تومان |
تولید محتوای توضیحات محصول فارسی | 45 تومان | 13.500 تومان | 65 تومان | 19.500 تومان |
تولید محتوای متنی انگلیسی | 110 تومان | 110.000 تومان | 110 تومان | 110.000 تومان |
ترجمه محتوای انگلیسی به فارسی | 80 تومان | 80.000 تومان | 80 تومان | 80.000 تومان |
ترجمه محتوای فارسی به انگلیسی | 100 تومان | 100.000 تومان | 100 تومان | 100.000 تومان |
هزینه درج محتوا در سایت | مبلغ 10.000 تومان به هر محتوا اضافه می گردد |
تولید محتوای متنی چیست؟
منظور از محتوای متنی همان محتوای نوشتاری است که همه ما روزانه با آن سر و کار داریم. از محتوایی که در کتابها و مقالات مختلف هست گرفته تا محتوای سایتها، وبلاگها و… . این روزها در دنیای دیجیتال، تولید محتوای متنی تبدیل به یک نیاز اساسی شده است. اکثر کسب و کارها برای شناساندن خود به مخاطبان هدف نیاز به محتوای متنی دارند.
از محتوای متنی به منظور توضیح یک مسئله یا انتقال پیام استفاده میشود. البته اگر از محتوای متنی میخواهید برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید، باید حتما استراتژی داشته باشید. به یاد داشته باشید که تنها با استراتژی محتوا میتوانید به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید.
چرا به تولید محتوا متنی نیاز داریم؟
شاید با خود بگویید که محتوای متنی دیگر قدیمی شده و جای خود را به محتوای ویدئویی و تصویری داده است. یا شاید بگویید با این همه مشغله کدام فردی حوصله خواندن این نوشته را دارد؟ خب همه اینها درست، ولی فرض کنید شما وارد یک سایت فروشگاهی شدهاید و هیچ نوشتهای در این سایت وجود ندارد و فقط حجم عظیمی از عکسهای جذاب و با کیفیت مشاهده میکنید. آیا قانع میشوید که از محصولات این فروشگاه خریداری کنید؟!
پس همان طور که دیدید، عکسها و تصاویر به تنهایی نمیتوانند موضوعات را توضیح دهند. بلکه شما برای اینکه پیام خود را به درستی منتقل کنید، نیاز به نوشته دارید. اینجا دقیقا همان جایی است که نیازمند به تولید محتوای متنی هستید.
انواع محتوای متنی در دنیای دیجیتال
همان طور که قبلا اشاره شده، تولید محتوای متنی میتواند به شناساندن شما به مخاطبان کمک کند، آنها را تبدیل به مشتری کند و در نتیجه آنها را متقاعد کند که از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. انواع محتوای متنی به طور خلاصه به شرح زیر است:
تولید محتوای متنی برای سایت باید به گونهای انجام شود که برای مخاطبان هدفتان قانع کننده باشد، اما این مسئله به تنهایی کافی نیست. برای اینکه مخاطبان مطالب شما را بخوانند، باید مطالبتان در موتورهای جستجو رتبههای خوبی بگیرد تا مخاطبان شما جذب شوند. با تجربهای که ما در سئو داریم، میتوانیم مطالبی برایتان بنویسیم که در موتورهای جستجو رتبه بگیرید. راجع به خدمات تولید محتوا ما بیشتر بخوانید.


محتوای متنی تبلیغاتی
شما علاوه بر محتوایی که در سایت یا وبلاگ خود درج میکنید، برای بیشتر شناخته شدن، نیاز به تبلیغات نیز دارید. محتوای تبلیغاتی که اصطلاحا به آن کپی رایتینگ گفته میشود، یکی از انواع محتوای متنی است که به منظور تبلیغات و فروش نوشته میشود.
یکی دیگر از انواع محتوای متنی، محتوای تخصصی است. شما برای نوشتن محتوای تخصصی نیاز به نویسندگان متخصص دارید. برای مثال، فردی که بتواند یک مقاله تخصصی راجع به تعمیرات تلفن همراه تولید کند با فردی که مقاله تخصصی در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی مینویسد متفاوت است.


محتوای متنی شبکه های اجتماعی
شبکههای اجتماعی نیز یکی دیگر از جاهایی است که شما نیاز به تولید محتوای متنی دارید. شما باید محتوایی بنویسید که مخاطبان را درگیر کند و آنها را ترغیب به انجام عملی کند. مثلا میتوانید چنان محتوای جذابی بنویسید که کاربر را تحت تاثیر قرار داده و منجر شود که پست شما را لایک کند، نظر بدهد یا آن را به اشتراک بگذارد.
محصول نویسی یا محتوای توضیحات محصول نیز نوعی محتوای متنی است که برای شرح محصولات فروشگاه اینترنتی به کار میرود. تولید محتوای متنی برای محصولات باید به گونهای انجام شود که پاسخگوی نیازها و سوالات مخاطب راجع به محصول باشد.

مشاوره تولید محتوا
قبل از سفارش محتوای متنی، میتوانید با کارشناسان ما در فارس محتوا تماس بگیرید و نیازهای خود را مطرح کنید.
در این شرایط ما به شما میگوییم که بنا به کسب و کاری که دارید چه محتواهایی مناسب شماست و در چه شرایطی بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

چرا تولید محتوای متنی بخش مهمی از بازاریابی به حساب می آید؟
استراتژیهای هوشمندانه محتوا، هر آن چیزی است که شما برای بازاریابی در 2020 به آن احتیاج دارید. محتوای متنی باید مخاطبان هدف شما را در نظر بگیرد و در راستای اهداف کسب و کار شما تنظیم شود، وگرنه نرخ تبدیل نخواهد داشت. استایل تولید محتوای متنی برای کمپینهای شما و آن چیزی که در شبکههای اجتماعی مینویسید، باید فرق داشته باشد. گاهی اوقات، برخی بازاریابان تمام بودجه خود را بر روی یک چیز میگذارند، مثلا تولید ویدئو. اما هیچوقت تاثیر یک محتوای با کیفیت و خوب را دست کم نگیرید. محتوایی که خوب نوشته شده باشد، میتواند مخاطبان شما را به سمت سایت و شبکههای اجتماعی شما جذب کند و ممکن است آنها را به مشتری تبدیل کند.
معایب تولید محتوای متنی
همانطور که تولید محتوای متنی مزایای زیادی دارد و میتواند به روشهای مختلف باعث رشد کسب و کار شما شود، معایبی هم دارد. در زیر به چند مورد از معایب تولید محتوا متنی اشاره کردهایم.
- هزینه بالا
- زمان زیاد
- کمبود نویسنده متخصص
معمولا دو حالت برای تولید محتوای متنی وجود دارد: یا خودتان این کار را انجام میدهید و یا آن را به یک آژانس تولید محتوا یا یک نویسنده فریلنسر واگذار میکنید. اگر خودتان بخواهید محتوای متنی تولید کنید، ممکن است برایتان کمی دشوار باشد و در عین حال زمان زیادی از شما بگیرد.
در عین حال اگر بخواهید این کار را به شخص یا شرکت دیگری واگذار کنید، میتواند هزینهبر باشد. پس مسئله در اینجا اولویت است که شما کدام را ترجیح میدهید. در عین حال پیدا کردن نویسنده متخصص ممکن است برای شما دشوار باشد، اما شرکتهای تولید محتوا طیف مختلفی از نویسنده در حوزههای کاری متفاوت را استخدام میکنند. پس از این جهت جای نگرانی وجود ندارد.
این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر محتوای متنی بد نوشته شود، میتواند تاثیر معکوس داشته باشد. پس اگر هدفتان این است که خودتان تولید محتوا کنید، حتما نکات زیر را در نظر داشته باشید.
مزایای تولید محتوای متنی در بازاریابی
تولید محتوای متنی، نقش موثری در بازاریابی محتوا و سئو سایت شما دارد.
محتوای متنی باعث آگاهی از برند می شود
شناساندن کسب و کار و محصولات شما به مردم، کار زمان بری است. شما باید خودتان را در کنار مخاطبان بگذارید و سعی کنید کاری کنید که در کنار شما به مرور، محصولاتتان را بیشتر کشف کنند و راجع به آن بدانند. استفاده از محتوای متنی در شبکههای اجتماعی مختلف میتواند به شما کمک کند این کار را انجام دهید.
محتوای متنی به سئو سایت شما کمک می کند
همانطور که میدانید، سئو بخشی از استراتژیهای بازاریابی دیجتال است و تولید محتوای متنی همیشه به سئو و گرفتن رتبه در موتورهای جستجو کمک میکند. حتی اگر هدفتان تولید ویدئو است، اگر آن را به همراه یک محتوای متنی انتشار دهید، سریعتر رتبه میگیرد. در واقع سئو، بدون محتوا معنایی ندارد.
محتوای متنی کسب و کار شما را تثبیت می کند
انتشار محتوا به طور مرتب میتواند به مردم کمک کند که بدانند کسب و کار شما راجع به چیست. محتوای متنی، به مشتریان شما کمک میکند تا بدانند که کسب و کار شما قرار است چگونه به آنها کمک کند. برای مثال میتوانید در وبلاگ خود مطالبی مرتبط با محصولاتتان، معرفی بهترینها و… را انتشار دهید.
محتوای خوب به اشتراک گذاشته می شود
این یک حقیقت است که محتوای خوب همیشه توسط مردم به اشتراک گذاشته میشود. کلمات کلیدی که زیاد سرچ میشوند را هدف قرار بدهید و سر تیتر هایی جذاب و گیرا بنویسید. این گونه میتوانید مطمئن باشید که مردم آنها را کلیک میکنند یا میخوانند. محتوا را جذاب بنویسید تا به اشتراک گذاشته شوند.
نکاتی برای تولید محتوای متنی
اگر این نکات را در تولید محتوای متنی خود رعایت کنید، میتوانید امیدوار باشید که نتیجه خوبی بگیرید.
- تحقیق کلمات کلیدی
قبل از هر چیز شما باید کلمات مهم و مرتبط با کسب و کار خود را شناسایی کنید. ببینید که کدام کلمات یا عبارتها سرچ بیشتری دارند تا بتوانید برای آنها محتوا تولید کنید. بررسی کنید که کدام عبارتها رقابت بیشتری دارند و با کدامها میتوانید به راحتی رتبه کسب کنید. این کار نخستین مرحله در تولید محتوای متنی است.
- تقویم محتوایی
قبل از این که محتوا را بنویسید، یک تقویم محتوایی ایجاد کنید و عنوان تمام محتواهایی که در اولویت هستند را مشخص کنید. برای مثال مشخص کنید که هفتهای 3 بار میخواهید محتوا تولید کنید یا هر روز. این کار به سئو سایتتان هم کمک میکند. چرا که سایت در مواقع مشخصی آپدیت میشود.
- لحن و صدای منسجم
برای اینکه از دیگران متمایز باشید و نوشته شما در ذهن مخاطب بماند، باید از لحن و صدایی منسجم در محتوای متنی خود استفاده کنید. اگر لحن مناسب داشته باشید، در واقع با این کار برند سازی میکنید و هر کس که محتوای شما را بخواند، سریعا متوجه میشود که این محتوا متعلق به شما است.
- استفاده از عنوان و سرتیترهای جذاب
اگر میخواهید مخاطب جذب محتوای متنی شما شود و تصمیم بگیرد که آن را تا انتها بخواند، باید از عنوان و سر تیترهای جذاب استفاده کنید. همچنین سر تیترها باعث میشوند که یک نوشته ساختار یافتهتری داشته باشید و بتوانید مخاطبان را در صفحه نگه دارید.
- رعایت موارد نگارشی و املایی
بعد از نوشتن متن، حتما آن را به دست یک ویراستار بسپارید تا یک دور آن را ویرایش کند. شما باید اصول نگارش را در محتوای خود رعایت کنید. در غیر این صورت، مخاطب به شما اعتماد نخواهد کرد و محتوای شما را جدی نخواهد گرفت. علاوه بر آن شما باید از لحاظ امنلایی نیز نوشته را بررسی و ویرایش کنید.