تولید محتوای متنی، به منظور برقراری تعادل میان نیازهای مشتری و اهداف کسب و کار می باشد. برای مثال، محتوای سئو شده که خود نوعی از محتوای متنی است، فقط به پر کردن کلمات کلیدی در محتوا ختم نمی شود. بلکه فردی که محتوای متنی حرفه ای تولید می کند، باید به گونه ای از کلمات کلیدی در متن استفاده کند که کاملا طبیعی به نظر برسد و هم چنین بتواند مخاطبان را به سمت اهداف کسب و کار سوق دهد.

تولید محتوای متنی چیست؟

منظور از محتوای متنی همان محتوای نوشتاری است که همه ما روزانه با آن سر و کار داریم. از محتوایی که در کتاب ها و مقالات مختلف هست گرفته تا محتوای سایت ها، وبلاگ ها و … . این روزها در دنیای دیجیتال، تولید محتوای متنی تبدیل به یک نیاز اساسی شده است. اکثر کسب و کارها برای شناساندن خود به مخاطبان هدف نیاز به محتوای متنی دارند.

از محتوای متنی به منظور توضیح یک مسئله یا انتقال پیام استفاده می شود. البته اگر از محتوای متنی می خواهید برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید، باید حتما استراتژی داشته باشید. به یاد داشته باشید که تنها با استراتژی محتوا می توانید به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید.

چرا به تولید محتوا متنی نیاز داریم؟

شاید با خور بگویید که محتوای متنی دیگر قدیمی شده و جای خود را به محتوای ویدئویی و تصویری داده است. یا شاید بگویید با این همه مشغله کدام فردی حوصله خواندن این نوشته را دارد؟ خب همه این ها درست، ولی فرض کنید شما وارد یک سایت فروشگاهی وارد شده اید و هیچ نوشته ای در این سایت وجود ندارد و فقط حجم عظیمی از عکس های جذاب و با کیفیت مشاهده می کنید. آیا قانع می شوید که از محصولات این فروشگاه خریداری کنید؟

پس همان طور که دیدید، عکس ها و تصاویر به تنهایی نمی توانند موضوعات را توضیح دهند. بلکه شما برای اینکه پیام خود را به درستی منتقل کنید، نیاز به نوشته دارید. اینجا دقیقا همان جایی است که نیاز به تولید محتوای متنی دارید.

انواع محتوای متنی در دنیای دیجیتال

همان طور که قبلا اشاره شده، تولید محتوای متنی می تواند به شناساندن شما به مخاطبان کمک کند، آنها را تبدیل به مشتری کند و در نتیجه آنها را متقاعد کند که از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. انواع محتوای متنی به طور خلاصه به شرح زیر است:

تولید محتوای متنی برای سایت باید به گونه ای انجام شود که برای مخاطبان هدفتان قانع کننده باشد، اما این مسئله به تنهایی کافی نیست. برای اینکه مخاطبان مطالب شما را بخوانند، باید مطالبتان در موتورهای جستجو رتبه های خوبی بگیرد تا مخاطبان شما جذب شوند. با تجربه ای که ما در سئو داریم، می توانیم مطالبی برایتان بنویسیم که در موتورهای جستجو رتبه بگیرید. راجع به خدمات تولید محتوا ما بیشتر بخوانید.

تولید محتوای متنی برای سایت
ویرایش محتوای متنی

محتوای متنی تبلیغاتی

شما علاوه بر محتوایی که در سایت یا وبلاگ خود درج می کنید، برای بیشتر شناخته شدن نیاز به تبلیغات نیز دارید. محتوای تبلیغاتی که اصطلاحا به آن کپی رایتینگ گفته می شود، یکی از انواع محتوای متنی است که به منظور تبلیغات و فروش نوشته می شود.

یکی دیگر از انواع محتوای متنی، محتوای تخصصی است. شما برای نوشتن محتوای تخصصی نیاز به نویسندگان متخصص دارید. برای مثال، فردی که بتواند یک مقاله تخصصی راجع به تعمیرات تلفن همراه تولید کند با فردی که مقاله تخصصی در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی می نویسد متفاوت است.

تولید محتوای متنی مقاله
ترجمه محتوای متنی انگلیسی

محتوای متنی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نیز یکی دیگر از جاهایی است که شما نیاز به تولید محتوای متنی دارید. شما باید محتوایی بنویسید که مخاطبان را درگیر کند و آنها را ترغیب به انجام عملی کند. مثلا می توانید چنان محتوای جذابی بنویسید که کاربر را تحت تاثیر قرار داده و منجر شود که پست شما را لایک کند، نظر بدهد یا آن را به اشتراک بگذارد.

محصول نویسی یا محتوای توضیحات محصول میز نوعی محتوای متنی است که برای شرح محصولات فروشگاه اینترنتی به کار می رود. تولید محتوای متنی برای محصولات باید به گونه ای انجام شود که پاسخ گوی نیازها و سوالات مخاطب راجع به محصول باشد.

تولید محتوای متنی مقاله

مشاوره تولید محتوا

قبل از سفارش محتوای متنی، می‌توانید با کارشناسان ما در فارس محتوا تماس بگیرید و نیاز های خود را مطرح کنید.

در این شرایط ما به شما می‌گوییم که بنا به کسب و کاری که دارید چه محتواهایی مناسب شماست و در چه شرایطی بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

دریافت مشاوره
مشاوره تولید محتوا

چرا تولید محتوای متنی بخش مهمی از بازاریابی به حساب می آید؟

استراتژی های هوشمندانه محتوا، هر آن چیزی است که شما برای بازایابی در 2020 به آن احتیاج دارید. محتوای متنی باید مخاطبان هدف شما را در نظر بگیرد و در راستای اهداف کسب و کار شما تنظیم شود، وگرنه نرخ تبدیل نخواهند داشت. استایل تولید محتوای متنی برای کمپین های شما و آن چیزی که در شبکه های اجتماعی می نویسید، باید فرق داشته باشد. گاهی اوقات، برخی بازاریابان تمام بودجه خود را بر روی یک چیز می گذارند، مثلا تولید ویدئو. اما هیچ وقت تاثیر یک محتوای با کیفیت و خوب را دست کم نگیرید. محتوایی که خوب نوشته شده باشد، می تواند مخاطبان شما را به سمت سایت و شبکه های اجتماعی شما جذب کند و ممکن است آنها را به مشتری تبدیل کند.

معایب تولید محتوای متنی

همان طور که تولید محتوای متنی مزایای زیادی دارد و می تواند به روش های مختلف باعث رشد کسب و کار شما شود، معایبی هم دارد. در زیر به چند مورد از معایب تولید محتوا متنی اشاره کرده ایم.

  • هزینه بالا
  • زمان زیاد
  • کمبود نویسنده متخصص

معمولا دو حالت برای تولید محتوای متنی وجود دارد: یا خودتان این کار را انجام می دهید و یا آن را به یک آژانس تولید محتوا یا یک نویسنده فریلنسر واگذار می کنید. اگر خودتان بخواهید محتوای متنی تولید کنید، ممکن است برایتان کمی دشوار باشد و در عین حال زمان زیادی از شما بگیرد.

در عین حال اگر بخواهید این کار را به شخص یا شرکت دیگری واگذارکنید، می تواند هزینه بر باشد. پس مسئله اینجا اولویت است که شما کدام را ترجیح می دهید. در عین حال پیدا کردن نویسنده متخصص ممکن است برای شما دشوار باشد، اما شرکت های تولید محتوا طیف مختلفی از نویسنده در حوزه های کاری متفاوت را اسخدام می کنند پس از این جهت جای نگرانی وجود ندارد.

این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر محتوای متنی بد نوشته شود، می تواند تاثیر معکوس داشته باشد. پس اگر هدفتان این است که خودتان تولید محتوا کنید، حتما نکات زیر را در نظر داشته باشید.

مزایای تولید محتوای متنی در بازاریابی 

تولید محتوای متنی، نقش موثری در بازاریابی محتوا و سئو سایت شما دارد.

محتوای متنی باعث آگاهی از برند می شود

شناساندن کسب و کار و محصولات شما به مردم، کار زمان بری است. شما باید خودتان را در کنار مخاطبان بگذارید و سعی کنید کاری کنید که در کنار شما به مرور، محصولاتتان را بیشتر کشف کنند و راجع به آن بدانند. استفاده از محتوای متنی در شبکه های اجتماعی مختلف می تواند به شما کمک کند این کار را انجام دهید.

محتوای متنی به سئو سایت شما کمک می کند

همان طور که می دانید، سئو بخشی از استراتژی های بازاریابی دیجتال است و تولید محتوای متنی همیشه به سئو و گرفتن رتبه در موتورهای جستجو کمک می کند. حتی اگر هدفتان تولید ویدئو است، اگر آن را به همراه یک محتوای متنی انتشار دهید، سریع تر رتبه می گیرد. در واقع سئو، بدون محتوا معنایی ندارد.

محتوای متنی کسب و کار شما را تثبیت می کند

انتشار محتوا به طور مرتب می تواند به مردم کمک کند که بدانند کسب و کار شما راجع به چیست. محتوای متنی، به مشتریان شما کمک می کند تا بدانند که کسب و کار شما قرار است چگونه به آنها کمک کند. برای مثال می توانید در وبلاگ خود مطالبی مرتبط با محصولاتتان، معرفی بهترین ها و … را انتشار دهید.

محتوای خوب به اشتراک گذاشته می شود

این یک حقیقت است که محتوای خوب همیشه توسط مردم به اشتراک گذاشته می شود. کلمات کلیدی که زیاد سرچ می شوند را هدف قرار بدهید و سر تیتر هایی جذاب و گیرا بنویسید. این گونه می توانید مطمئن باشید که مردم آنها را کلیک می کنند یا می خوانند. محتوا را جذاب بنویسید تا به اشتراک گذاشته شوند.

نکاتی برای تولید محتوای متنی

اگر این نکات را در تولید محتوای متنی خود رعایت کنید، می توانید امیدوار باشید که نتیجه خوبی بگیرید.

  • تحقیق کلمات کلیدی

قبل از هر چیز شما باید کلمات مهم و مرتبط با کسب و کار خود را شناسایی کنید. ببینید که کدام کلمات یا عبارت ها سرچ بیشتری دارند تا بتوانید برای آنها محتوا تولید کنید. بررسی کنید که کدام عبارت ها رقابت بیشتری دارند و کدام ها می توانید به راحتی رتبه کسب کنید. این کار نخستین مرحله در تولید محتوای متنی است.

  • تقویم محتوایی

قبل از این که محتوا را بنویسید، یک تقویم محتوایی ایجاد کنید و عنوان تمام محتواهایی که در اولویت هستند را مشخص کنید. برای مثال مشخص کنید که هفته ای 3 بار می خواهید محتوا تولید کنید یا هر روز. این کار به سئو سایتتان هم کمک می کند. چرا که سایت در مواقع مشخصی آپدیت می شود.

  • لحن و صدای منسجم

برای اینکه از دیگران متمایز باشید و نوشته شما در ذهن مخاطب بماند، باید از لحن و صدایی منسجم در محتوای متنی خود استفاده کنید. اگر لحن مناسب داشته باشید، در واقع با این کار برند سازی می کنید و هر کس که محتوای شما را بخواند، سریعا متوجه می شود که این محتوا متعلق به شما است.

  • استفاده از عنوان و سرتیترهای جذاب

اگر می خواهید مخاطب جذب محتوای متنی شما شود و تصمیم بگیرد که آن را تا انتها بخواند، باید از عنوان و سر تیترهای جذاب استفاده کنید. هم چنین سر تیترها باعث می شود که  یک نوشته ساختار یافته تر داشته باشید و بتوانید مخاطبان را در صفحه نگه دارید.

  • رعایت موارد نگارشی و املایی

بعد از نوشتن متن، حتما آن را به دست یک ویراستار بسپارید تا یک دور آن را ویرایش کند. شما باید اصول نگارش را در محتوای خود رعایت کنید. در غیر این صورت، مخاطب به شما اعتماد نخواهد کرد و محتوای شما را جدی نخواهد گرفت. علاوه بر آن شما باید از لحاظ امنلایی نیز نوشته را بررسی و ویرایش کنید.