با بهترین ابزارهای تولید محتوا در سال 99 آشنا شوید.

همان‌طور که می‌دانید، ما در عصر اینترنت زندگی می‌کنیم. بدان معنا که اگر از تولید محتوای آنلاین به خصوص محتوای تصویری صرف نظر کنیم، بدون شک مخاطبان خود را از دست خواهیم داد. علاوه بر این، هزینه تولید محتوا می‌تواند برای برخی از کسب و کارهای نوپا و کوچک، سنگین باشد. به همین منظور، ما در این مقاله می خواهیم بهترین ابزارهای تولید محتوا که رایگان نیز هستند را به شما معرفی کنیم تا به کمک آنها بتوانید محتواهای فوق العاده تولید کنید.

اما قبل از آن، به این آمار و ارقام دقت کنید:

  • ویدئو، بیشترین توجه را از بین تمام محتواهای آنلاین به خود جلب می کند و پیش بینی می شود که در سال 2021، 82% ترافیک آنلاین را به خود اختصاص دهد.
  • محتواهایی که حاوی عکس باشند، بازدید بیشتری گرفته و بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند.
  • عکس‌ها نرخ تبدیل را افزابیش می‌دهند، برای مثال وجود عکس در یک تحقیق، میزان ثبت نام های آن سایت را به میزان 329% افزایش داد.
  • ویدئو می‌تواند به حفظ مشتری کمک کند و باعث می‌شود که بیش از نصف مشتری ها دوباره به سایت شما بازگردند.

نتیجه: اگر می‌خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید و در این بازار شلوغ جایگاه خوبی کسب کنید، باید از محتواهای بصری استفاده کنید. اما همه افراد که طراح نیستند و ما هم این را می‌دانیم. به همین منظور، در این مقاله می‌خواهیم بهترین ابزارهای تولید محتوا را معرفی کنیم که به کمک آنها بتوانید به راحتی و با صرف کمترین زمان، محتواهای جذاب تولید کنید.

تمام ابزارهای تولید محتوا که در این لیست برای شما فراهم کردیم، رایگان هستند. این بدان معناست که شما می‌توانید با هزینه بسیار کم، تعداد مشتریان خود و همچنین نرخ تبدیل را افزایش دهید. ما این ابزارها را به چند دسته‌بندی که در زیر مشاهده می‌کنید تقسیم کرده‌ایم، بنابراین شما به راحتی می‌توانید ابزار مورد نیاز خود را پیدا کنید.

  • ابزار تولید محتوای تصویری
  • ابزار تولید ویدئو
  • ابزارهای تولید و طراحی اینفوگرافیک
  • ابزارهای تولید محتوای صوتی یا پادکست

ابزارهای تولید محتوای تصویری

بگذارید این لیست از بهترین ابزارهای رایگان را با چند ابزار تولید محتوای تصویری شروع کنیم:

  1. Adobe Spark

ابزار Adobe Spark

Adobe Spark، یک ابزار تولید محتوای تصویری سریع است که به شما اجازه می دهد که به آسانی متن، عکس و ویدئو را با یکیگر ترکیب کنید تا بتوانید به راحتی از این طریق، داستان خود را برای مشتریان به تصویر بکشید.

  1. BeFunky Graphic Designer

ابزار BeFunky Graphic Designer

اگر به دنبال راهی هستید که به سرعت عکس ها را با یکدیگر ترکیب کنید و کنار هم قرار دهید، می توانید از ابزارBeFunky Graphic Designer استفاده کنید. به کمک این ابزار، شما حتی می توانید کارت، بنرهای تبلیغاتی، بروشور و پوستر نیز تهیه کنید.

  1. canva

ابزار canva

ابزار canva، یکی از ابزارهای رایگان مورد علاقه ما است، چراکه به کمک این ابزار مفید، می توانید به راحتی محتواهای خوبی برای شبکه های اجتماعی تولید کنید، پست های وبلاگ را به تصویر بکشید و بنرهای تبلیغاتی جذاب تولید کنید. کانوا، یک ابزار بازاریابی محتوای اساسی برای حرفه ای هاست.

  1. Image Quote

ابزار Image Quote

همان طور که از اسم این ابزار پیداست، Image Quote یک ابزار فوق العاده برای ترکیب متن و عکس است و به شما کمک می کند عکس هایی به همراه نقل قول بسازید و یا توضیحاتی را به راحتی به عکس خود اضافه کنید. البته این یک اپلیکیشن موبایل است که هم نسخه IOS دارد و هم نسخه Android. توجه داشته باشید که اسم این برنامه قبلا “Instaquote” بوده است.

  1. Pablo

ابزار Pablo

اگر به دنبال یک ایزار تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی می گردید، پس Pablo می‌تواند یک انتخاب خوب باشد. این ابزار تلفیق نوشته را با عکس آسان می‌کند و دارای فیلترهای گوناگون است. شما حتی می‌توانید لوگو خود را نیز به عکس ها اضافه کنید.

ابزارهای تولید محتوای ویدئویی

شما به کمک این ابزارها می‌توانید به راحتی محتوای ویدئویی برای سایت یا شبک‌های اجتماعی خود تولید کنید.

  1. Animaker

ابزار Animaker

آیا دوست دارید یک فیلم انیمیشن جذاب بدون صرف هزینه‌های سنگین تولید کنید؟ این دقیقا همان چیزی است که Animaker به شما پیشنهاد می‌دهد. به کمک این ابزار تولید محتوا، شما می توانید انواع ویدئوهای مختلف را تولید کنید، از ویدئوهای توضیحی گرفته تا فیلم‌های اینفوگرافیک.

  1. IMovie

ابزار IMovie

اگر شما از سیستم IOS و مک استفاده می‌کنید، IMovie یکی از بهترین ابزارهای تولید محتواست که می توانید از آن استفاده کنید. این ابزار، تولید و به اشتراک گذاری ویدئو را آسان می‌کند و برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی بسیار موثر است.

  1. Lumen5

ابزار Lumen5

ابزار Lumen5  یکی از جذاب‌ترین ابزارها برای ساخت محتوای بصری است. این بدان دلیل است که این ایزار از یک هوش مصنوعی استفاده می‌کند که شما به کمک آن می‌توانید از متن، ویدئو بسازید. فقط کافی است URL را وارد کنید و نرم افزار ویدئوهایی خواهد ساخت که با متن و عکس‌های شما مطابقت داشته باشد. این ابزار قطعاً یکی از آنهایی است که باید در نظر داشته باشید.

ابزارهای تولید اینفوگرافیک

همان طور که می دانید، اینفوگرافیک محتوای بصری است که درک متن را برای مخاطب آسان می‌سازد. پس به منظور ساده کردن مطالب پیچیده، شما نیاز به طراحی و تولید اینفوگرافیک دارید. بنابراین در زیر ما به چند مورد از این ابزارها اشاره کردیم:

  1. easel.ly

ابزار easel.ly

همان طور که گفتیم، بعضی وقت ها برای اینکه شما منظور خود را واضح تر به مشتری ها برسانید، نیاز است که از عکس استفاده کنید. فقط کافی است از یکی از قالب های آماده در ابزار easel.ly کمک بگیرید و اطلاعات خود را وارد کنید، در عرض چند دقیقه خواهید دید که اینفوگرافیک های جذاب شما حاضر شده اند. این ابزار رایگان است اما نسخه پولی هم دارد که ماهیانه 4 دلار می باشد.

  1. Visme

ابزار Visme

Visme با سبکی منحصر به فرد و تاثیر گذار روی کاربر، برتری خاصی نسبت به سایر ابزارها دارد. به لطف این ابزار، شما می‌توانید اینفوگرافیک‌هایی تولید کنید که زمانی که کاربر صفحه را اسکرول می‌کند، یا ماوس را به سمت آن می برد، حرکت کنند. از ابزارک‌های موجود، قالب های زیبا و آیکن های موجود در این ابزار استفاده کنید تا اینفوگرافیک هایی در سطح حرفه ای تولید کنید که مخاطبان شما را درگیر و آگاه کند.

  1. Infogram

ابزار Infogram

به کمک اینفوگرام، شما می‌توانید از طیف گستره‌ای از قالب‌ها و گزینه‌های سفارشی استفاده کنید تا به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خود، در انتشار اینفوگرافیک‌های قابل توجه گام بر دارید. اینفوگرام توسط سازمان‌های شناخته شده‌ ای همچون LinkedIn، Goodyear، EuroNews استفاده می‌شود. این ابزار پکیج‌های گسترده‌ای را به شما ارائه می‌دهد که این پکیج‌ها از پلن‌های رایگان شروع می‌شود و تا ماهی 149 دلار برای کسب و کارها قابل شارژ است. که طبیعتاً نسخه‌های پولی آن امکانات گسترده تری را در اختیار شما می گذارد.

ابزارهای تولید محتوای صوتی یا پادکست

  1. Audacity

ابزار Audacity

بر اساس گفته تیم Audacity، این یک ابزار رایگان و متن باز (Open source) است که می‌توان از آن برای ضبط و ویرایش صوت استفاده کرد. این ابزار، یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوا و ابزار مورد علاقه سازندگان پادکست است. با تشکر از تلاش سخت تیم Audacity ، این نرم افزار با پشتیبانی از جدیدترین مرورگرها و سیستم عامل ها، در حال پیشرفت است. کار با این ابزار چندان پیچیده نیست و افراد در سطح مبتدی نیز می‌توانند به راحتی از این ابزار تولید محتوای رایگان استفاده کنند.

  1. podBean

ابزار podBean

ابزار podBean، فقط برای تولید و ویرایش پادکست‌ها نیست، بلکه خدمات هاستینگ را هم به شما ارائه می‌هد. هزینه خدمات هاستینگ این ابزار بسیار پایین و خدماتی که ارائه می‌دهد بسیار خوب است. به کمک این ابزار، شما می‌توانید یک سایت و دامین شخصی برای پادکست‌های خود داشته باشید و از انواع تم‌های موجود در آن بهره‌مند شوید. این ابزار نسخه رایگان دارد و نسخه‌های پولی آن از ماهی 9 دلار به بالا می‌باشد. شما به کمک این ابزار می توانید در کمتر از یک ساعت پادکست تولید کنید.

  1. Ecamm

ابزار Ecamm

آیا برگزاری یک جلسه مهم یا یک مصاحبه در Skype، Facebook یا سایر اپلیکیشن‌ها را برنامه ریزی می کنید؟ به کمک Ecamm، شما می‌توانید آن جلسه را ضبط کنید و به طور مستقیم آن را بر روی مک بوک خود ذخیره نمایید تا بعداً به عنوان پادکست از آن استفاده کنید. این پلت فرم برای کامپیوترهای اپل و دستگاه های مشابه آن مانند iGlasses طراحی شده است.

خب این هم از بهترین ابزارهای رایگان تولید محتوا در سال 99. امیدوارم که به کمک این ابزارها بتوانید محتواهای جذاب برای اینستاگرام خود تولید کنید و هم چنین بتوانید محتوای صوتی و ویدئویی را راحت تر تولید کنید و آنها را در سایت خود و یا سایر رسانه‌ها برای جذب مشتریان بیشتر انتشار دهید.

سخن آخر

همراهان گرامی آژانس فارس محتوا، سعی ما در این مقاله گنجاندن ابزارهای مفید و کاربردی (تا زمان انتشار این مقاله) جهت تولید محتوای باکیفیت و کاربرپسند بود. اگرچه هر روز بر تعداد این ابزارها افزوده می‌گردد. در انتها هرگونه نظر یا پیشنهای در خصوص مطالب گفته شده دارید و یا شما ابزاری جهت تولید محتوای با کیفیت می‌شناسید که در مقاله ما گنجانده نشده بود، لطفا آنها را از طریق قسمت نظرات مطرح بفرمایید.

3.8/5 - (5 امتیاز)