محتوای تصویری چرا مهم است؟

با توجه به این که هزینه تولید محتوای تصویری بیشتر از تولید محتوای متنی است، این ابهام برای برخی از کاربران پیش می‌آید که چه لزومی به استفاده از محتوای تصویری وجود دارد؟ ما برای پاسخ دادن به این پرسش، دلایل زیر را به شما ارائه می‌کنیم:

  • نرخ اشتراک گذاری ویدئوهایتصویری بین ۱۰ تا ۱۵ برابر بیشتر از محتواهای متنی است.
  • در هر دقیقه، بالغ بر ۷۵ ساعت ویدئو در یوتیوب آپلود می‌شود.
  • نرخ لایک خوردن محتوای تصاویر بیشتر از پست‌های متنی است.
  • هر هفته میلیون‌ها نفر کاربر از طریق یوتیوب نظاره گر پست‌های تصویری هستند.
  • ضریب نفوذ اینفوگرافیک‌ها در شبکه‌های اجتماعی از هر محتوای دیگری بیشتر است.
  • اینفوگرافیک‌ها از احتمال اشتراک‌گذاری بالاتری برخوردارند.
  • حدود ۷۵ درصد از بازاریاب‌های آنلاین برای پیش‌برد استراتژی بازاریابی محتوایی خود از محتوای تصویری استفاده می‌کنند.
  • بیش از ۶۰ درصد از کاربران پس از دریافت نتایج موتور جستجو، ترجیح می‌دهند بر روی سایت‌هایی کلیک کنند که از این نوع محتوا استفاده کرده‌اند.

جالب است بدانید که در محتواهای متنی نیز محتواهایی که از تصاویر، اینفوگرافیک یا هر نوع پارامتر تصویری دیگری استفاده کرده‌اند، بیش از محتوایی که صرفاً متنی و بدون تصاویر هستند، مورد استقبال و اشتراک گذاری قرار می‌گیرند.

بیش تر بخوانید:  بهترین ایده های تولید محتوا

چرا تولید محتوای تصویری مهم است؟ استفاده از آن چه تأثیری بر روی فروش دارد؟

 در تولید محتوای متنی هر چقدر هم از یک متن مناسب و کلمات منطقی استفاده کنیم، اما بدون استفاده از تصاویر نمی‌توانیم به نهایت هدف و تأثیری که از  محتوای خود انتظار داریم دست پیدا کنیم. باید بپذیریم که ارتباط تصویری بهترین روش برای بازاریابی است تا بتوانیم جامعۀ گسترده‌تری را تحت تأثیر قرار دهیم. بازاریابی تولید محتوای تصویری به کسب و کارها کمک می‌کند تا بتوانند ضمن افزایش سهم بازار و کسب مزیت رقابتی، سقف فروش خود را نیز بالا ببرند.

اگر می‌خواهید به طور مفصل با نقش و تأثیر این نوع تولید محتوا آشنا شوید، به شما توصیه می‌کنیم این پست فارس محتوا را تا انتها مطالعه نمایید.

انواع روش های تولید محتوای تصویری

تولید محتوای تصویری یکی از روش های موثر در بالا بردن بازدید سایت(یا شبکه های اجتماعی) شما توسط کاربران می باشد، شما با استفاده از محتوای تصویری می توانید در سایت‌تان(یا شبکه های اجتماعی‌تان) کاربر جذب کنید. در این نوع تولید محتوا شما می توانید از روش هایی برای تولید آن استفاده نمایید؛ در ادامه به معرفی روش هایی می پردازیم.

روش انجام تولید محتوای تصویری

1. عکس

رایج‌ترین محتواهای تصویری به صورت عکس هستند که می‌توان آنها را در محتوای متنی استفاده کرد. عکس‌ها می‌توانند به روش‌های مختلفی تولید شوند. در گزینش تصاویر به این موضوع دقت داشته باشید که هر چه تصاویر با موضوع محتوا هم‌خوانی بیشتری داشته باشند و از کیفیت بالاتری برخوردار باشند، در جذب کاربر موفق‌تر عمل خواهند کرد. از تکراری نبودن تصاویر دریافتی و متناسب بودن سایز آنها برای استفاده در جهت بهبود سئوی سایت اطمینان حاصل کنید.

2. اینفوگرافیک‌ها

زمانی که در محتواهای متنی خود نیاز به ارائۀ آمار و اطلاعات مفصل‌تری در مورد تولیدات، فروش، کیفیت و یا هر نوع فرایند دیگری دارید، اینفوگرافیک می‌تواند بهترین ابزار برای تولید محتوای تصویری شما باشد. اینفوگرافیک به دلیل آن که قابلیت دانلود و مشابه سازی ندارد، به بازدیدکننده و مخاطب شما القا می‌کند که شخصاً آن را ایجاد کرده‌اید و می‌تواند نشان دهندۀ اورجینال بودن محتوای تصویری شما باشد. اینفوگرافیک نه تنها در وب سایت، بلکه در تمامی شبکه‌های اجتماعی می‌توانند نقش مؤثر و حرفه‌ای خود را ایفا کند. در سطحی بالاتر از حرفه‌ای بودن در تولید محتوای تصویری، می‌توانید از اینفوگرافیک‌های انیمیشنی استفاده کنید.

3. ویدئو

بیش از نیمی از کاربران ترجیح می‌دهند ویدئوهای بیشتری را از صاحبان کسب و کارها و ارائه دهندگان خدمات مشاهده کنند. ویدئوها یکی دیگر از روش‌های تولید محتوای تصویری هستند که از بالاترین قدرت برای تحت تأثیر قرار دادن کاربر برخوردارند. ویدئوهای اورجینال مثل تمامی محتوای تصویری دیگر به دلیل آن که نشان دهندۀ بی واسطه بودن محصولات و خدمات شما هستند، از اعتمادسازی بسیار زیادی در بین مخاطبین برخوردارند. به همین دلیل اعتبار محتواهای تصویری ویدئویی از سایر محتواهای تصویری بالاتر است.

4. موشن گرافیک

موشن گرافیک یکی از به‌روزترین روش‌های تولید محتوای تصویری است. موشن گرافیک عبارت است از نوعی فیلم سازی که برای تولید آن از گرافیک‌های متحرک استفاده شده است. موشن گرافیک آمیزه‌ای از هنر گرافیک و صنعت فیلم سازی است که می‌تواند وسیله بسیار مؤثری برای انتقال پیام و یا انگیزه‌های آموزشی باشد. موشن گرافیک‌ها از نفوذ و اعتباری برخوردارند که محتواهای تصویری ساکن نمی‌توانند چنین تأثیری داشته باشند. البته باید به این نکتۀ مهم توجه داشته باشید که خلق موشن گرافیک نسبت به سایر روش‌های تولید محتواهای تصویری، از هزینه بالاتری برخوردار است.

5. اسکرین شات‌ها

یک نوع دیگر از محتواهای تصویری که بیشتر برای توزیع یک فرایند مثل معرفی نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، تصاویری هستند که به صورت اسکرین شات از روی صفحه نمایش یا گوشی تلفن همراه گرفته می‌شوند و به مخاطب این امکان را می‌دهند که مراحل مختلف یک فرایند مثل بررسی منوهای یک نرم افزار یا اپلیکیشن را مشاهده کنند.

6. گیف‌ها

گیف‌ها (GIF) نیز می‌توانند یک روش ارتباطی قوی بین شما و کاربر باشند. گیف‌ها یک حس صمیمیت و نزدیکی بین شما و کاربر ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند که کاربر در کنار شما احساس راحتی و رفاقت بیشتری داشته باشد.

بیش تر بخوانید:  راهنمای جامع روش های درآمد از تولید محتوا

بازاریابی بر مبنای تولید محتوای تصویری

بازاریابی تولید محتوای تصویری

به بازاریابی گفته می‌شود که از طریق تولید محتوا به صورت تصویری از قبیل عکس و ویدئو انجام می‌شود. در این شیوه از بازاریابی تمامی پیام‌ها با استفاده از تصاویر به مخاطب منتقل می‌شوند و او را نسبت به خرید محصولات ما یا دریافت خدمات از ما ترغیب می‌کند.

معمولاً تولید محتوای تصویری می‌تواند به شکل‌های گوناگون از قبیل:

  • تصاویر محصولات
  • تصاویر مربوط به اجرای خدمات
  • لوگو
  • اسلاید
  • اینفوگرافیک
  • اسکرین شات
  • ویدئوهای کوتاه
  • و سایر تصاویر صورت می پذیرد.

    تولید محتوای تصویری به چه درد می خورد؟ تاثیر آن تا چه حد است؟

    یکی از مزایای این محتوا این است که کاربران را به خود جذب می کند و به بهبود جایگاه شما در سایت(یا شبکه .اجتماعی‌تان) کمک می کند

    بازاریابی تولید محتوا به چه معناست؟ چند نمونه آن چیست؟

    .به بازاریابی گفته می‌شود که از طریق تولید محتوا به صورت تصویری از قبیل عکس و ویدئو انجام می‌شود .تصاویر محصولات، تصاویر مربوط به اجرای خدمات،لوگو،اسلاید نمونه هایی از این نوع بازاریابی هستند

جمع بندی مطالب

حالا که با نقش و اهمیت این نوع محتوا و تأثیر شگرفی که در بازاریابی محصولات و خدمات شما دارند، آشنا شدید، می‌توانید با اطمینان بیشتری نسبت به تولید محتوای تصویری جذاب برای کسب و کار خود کنید. این کار هر چند در مقایسه با تولید محتوای متنی از هزینه بیشتری برخوردار است، اما تأثیر چند برابری آن باعث می‌شود که در اقتصاد کسب و کار خود به موفقیت زیادی دست پیدا کنید. شما می توانید با رفتن به صفحه اصلی فارس محتوا به مطالب بیشتری دسترسی داشته باشید.

امتیاز این صفحه: