هدف از بازاریابی محتوا چیست و چه تاثیری در سئو و بهبود سایتمان دارد؟ احتمالا بعد از این که آموختید چگونه تولید محتوا کنید، این سوالی است که ذهن خیلی از شماها را به خود مشغول کرده است. بر هیچ کس پنهان نیست که روش سنتی بازاریابی، از آنچه در گذشته برای دستیابی به آینده نگری و تبدیل هدایت به مشتری وجود داشته است، کمتر موثر است. به همین دلیل بازاریابی محتوا به روشی محبوب برای دستیابی و جذب مخاطبان هدف تبدیل شده است.
در این مقاله ما قصد داریم تا به طور کامل توضیح دهیم که بازاریابی محتوا چیست و چه هدفی دارد؟ و شما چگونه میتوانید به کمک بازاریابی محتوا، سایت خود را تبلیغ (promote) کنید و رتبههای بهتری در موتورهای جستتجو کسب کنید.
بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا در واقع نوعی بازاریابی در جهت رشد کسب و کار شما میباشد که باید مطالبی که تولید میشوند کاملا در ارتباط با خدمات و محصولاتی باشند که ارائه میدهید. محتوای تولید شده باید به گونهای باشد که مخاطبان با خواندن یا تماشای آن ترغیب به دنبال کردن شما شوند و با ارائه توضیحاتی با معایب، خدمات، مزایا و دیگر ویژگیهای آنها آشنا شوند، سپس تصمیم بگیرند که از محصولات و خدمات شما استفاده کنند یا خیر. هرچه تولید محتوای شما و همچنین محصولاتتان از کیفیت بیشتری برخوردار باشد میتواند مخاطبان بیشتری را به مشتری واقعی خود تبدیل کنید. به این استراتژی بازاریابی محتوا گفته میشود.
توجه داشته باشید بازاریابی محتوا فقط شامل تولید محتوای متنی نمیشود بلکه برای برخی از شبکههای اجتماعی از جمله اینستاگرام باید استراتژی خاصی را برای تولید محتوای آن استفاده کرد تا بتوانید مخاطبان جدیدی را جذب کنید و در راستای آن فروش بیشتری داشته باشید.
هدف از بازاریابی محتوا چیست؟
بهتر است بدانید امروزه بیش از 86 درصد کسب و کارهای اینترنتی از بازاریابی محتوا برای بهبود رتبه سایت خود استفاده میکنند. یکی از فاکتورهایی که به کمک آن میتوانید در موتور جستجوی گوگل جایگاه بهتری برای سایت خود بگیرید تولید محتوای غیر کپی و با کیفیت است به طوریکه بتواند نیاز کاربران را برطرف کند. در صورتی که کاربران حس کنند مطالب شما میتواند نیاز دیگر اطرافیانشان را برطرف نماید محتوای شما را با دیگران به اشتراک میگذارند. همین امر میتواند به سئو سایت شما نیز کمک کند.
به طور کلی هدف از بازاریابی محتوا جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی نیز میباشد که این امر با یک برنامهریزی دقیق و تولید محتوای با ارزش تحقق پیدا خواهد کرد. توصیه میکنیم در هنگام تولید محتوا موارد زیر را در نظر بگیرید:
- مخاطبان هدف خود را بشناسید و با توجه به آن محتوا تولید کنید.
- در نظر داشته باشید محتوای تولید شده برای مخاطب چه سودی خواهد داشت و کدام نیاز آن را حل میکند.
- محتوا در چه فرمتی تولید شود بازخورد بیشتری خواهد داشت؟
- چگونه میتوان یک محتوای منحصر به فرد تولید کرد؟
تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات:
برخی از افراد بر این باورند که به جای اینکه وقت و هزینه برای بازاریابی محتوایی صرف کنند برای محصولات و خدمات خود تبلیغات کنند زودتر به فروش بالایی میرسند. در صورتی که این باور کاملا غلطی است، چرا که بازاریابی محتوا از جهتهای مختلف با تبلیغات متفاوت است. در استراتژی بازاریابی محتوا، محتوای تولید شده در شبکهها و رسانههایی منتشر میشود که زیر نظر مالکیت صاحب کسب و کار است ولی در تبلیغات به گونهای است که محتوای مربوطه در دیگر رسانهها منتشر میشود.
از طریق بازاریابی محتوایی میتوانید در بلند مدت به فروشی که مدنظرتان است برسید که اصلا قابل مقایسه با فروش از طریق تبلیغات نیست. در واقع با تبلیغات به فروش بالای محصولاتتان نخواهید رسید. برای کسب و کارهایی که اهداف بلند مدتی دارند با اینکه بازاریابی محتوا پروسه زمانبری است ولی در طول زمان مانند معجزه برایشان عمل میکند.
با استفاده از تبلیغات شاید زودتر به جواب دهی برسید ولی عمر آن کوتاه است و آن نتیجهای که انتظارش را دارید نخواهید گرفت. گاهی تبلیغات برای مخاطبان ایجاد مزاحمت و ناراحتی میکند، به همین خاطر خاصیت جذب زیادی ندارد اما بازاریابی محتوا هیچ گونه مزاحمتی برای کاربران نخواهد داشت و خاصیت جذب آن چند برابر تبلیغات است.
علاوه بر همه مواردی که ذکر شد تبلیغات هزینههای بسیار زیادی دارد ولی بازاریابی محتوا آنچنان هزینه ندارد. بنابراین با استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا هم به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید و هم متحمل هزینههای گزاف تبلیغات نخواهید شد.
چرا به بازاریابی محتوا نیاز داریم؟
بازاریابی محتوا به کسب و کارهای اینترنتی برای افزایش ترافیک سایتشان کمک میکند تا از منابع قابل اعتماد و ارزان استفاده نمایند و آن منابع را به درستی مدیریت کنند. توجه داشته باشید که تنها پستهای سایت یا وبلاگ به افزایش ترافیک کمک نخواهد کرد. بنابراین در ادامه اهمیت نیاز کسب و کارها به تولید محتوا را بررسی میکنیم.
-
ایجاد اعتماد کاربران
در درجه اول مخاطبان باید به اطلاعاتی که شما در مورد محصولاتتان ارائه میدهید اعتماد کنند. اعتماد مخاطبان با خرید آنها ارتباط کاملا مستقیمی دارد به این معنا که هرچه اعتماد مشتریان به محصولات و خدمات شما بیشتر باشد احتمال خرید توسط آنها بیشتر خواهد شد. در واقع مخاطبان به طور مستمر محتوای یک برند را مطالعه میکنند، بنابراین براساس محتوای تولید شده نظرشان به برند شما نه فقط از لحاظ اعتبار و با ارزش بودن آن بلکه از لحاظ علاقهمندی به برند نیز تغییر میکند.
-
آگاهی از برند
یکی از اهداف بازاریابی محتوا بالا رفتن آگاهی مخاطبان از محصولات و خدمات شما است. زمانی که مشتری به ارزشمند بودن محتوا پی ببرد قطعا به آن عکس العمل نشان خواهد داد. در واقع این بیانگر تخصص آن برند است. معمولا محتواهای در ارتباط با این هدف در قالبهای ویدئوهای جذاب، وبینار و اینفوگرافیک تولید میشوند. البته اندازه گیری میزان رسیدن به هدف موردنظر کار سختی است اما با تلفیق کردن برخی از دادها و معیارها با همدیگر، میشود میزان آگاهی مخاطبان از برند را اندازهگیری کرد. از جمله روشهای اندازه گیری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
-
- میتوان از طریق نظر سنجی نرخ رشد کسب و کارتان را اندازهگیری کنید.
- میتوان میزان ترافیک سایتتان را اندازهگیری کنید.
- میتوان از طریق مقدار جستجوهای انجام گرفته را اندازهگیری کنید
- میتوان تعداد منشنهای نام برندتان را در شبکههای اجتماعی اندازهگیری کنید.
-
بهبود بخشیدن به سئو (SEO) سایت
هرچه محتوای تولید شده شما کیفیت بهتری داشته باشد طبیعتا کاربران بیشتری جذب سایتتان خواهند شد که افزایش میزان ترافیک سایت را به همراه دارد. همانطور که میدانید الگوریتمهای گوگل روز به روز در حال تغییر هستند ولی تا هنگامی که شما به طور مستمر محتوایی ایجاد کنید که متناسب با نیاز کاربر باشد و کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان در آن به کار رفته باشد و همچنین محتواهای خود را هرچند وقت یک بار بهروز رسانی کنید، سایت شما در موتور جستجو گوگل رتبه بالاتری خواهد داشت. این فرایند به سئو سایت شما نیز کمک خواهد کرد.
-
تولید Lead یا سرنخ بازاریابی
هر تجارت و کسب و کاری با ساختن اعتماد و دادن آگاهی به مخاطبان میتواند باعث محبوبیت شود. ولی یکی از اهداف بسیار مهم بازاریابی محتوا تولید lead یا همان سرنخ بازاریابی تحت عنوان نتیجه بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا موجب میشود افرادی که با برند شما آشنایی ندارند به واسطه مطالب مفید و ارزشمند محتواها، کسب و کارشما را بشناسند. مهم ترین و اصلی ترین هدف بازاریابی محتوا تبدیل کردن ترافیک سایت به lead و در نتیجه پرورش leadها به چرخه خرید و تبدیل کردن آنها به خریدار میباشد. محتواهایی که در ارتباط با چنین هدفی تولید میشوند را میتوانید در قالب های ایبوک،مطالعات موردی و مقالات ایجاد کنید.
-
جذب مخاطبان ایده آل
در روند بازاریابی محتوا لیدها نقش بسیار مهمی دارند، ولی لیدهای (lead) بیکیفیت هم موجب میشوند تمامی منابع شما از بین بروند. در بازاریابی محتوا شما باید به دنبال جذب کردن مشتری بالقوه و واقعی باشید. یکی از نکات مثبت در بازاریابی محتوا این است که تنها کسانی که به برند و کسب و کار شما علاقهمند هستند محتواهای شما را دنبال میکنند. به همین خاطر کاربرانی که درمورد کسب و کار شما در موتور جستجو گوگل سرچ میکنند بعد از مطالعه محتوا آنها در فرم مورد نظر سایت ثبت نام خواهند کرد، این ها همان افرادی هستند که میتوانید روی آنها سرمایه گذاری کنید.
-
تبدیل مخاطبان به lead
برای اینکه بتوانید لید ایجاد کنید از سفر مشتری کمک بگیرید. سفر مشتری سه مرحله آگاهی، ملاحظات و تصمیمگیری را شامل میشود. محتوای ارائه شده در صورتی که کیفیت بالایی داشته باشد مشتری آن را مرحله به مرحله دنبال خواهد کرد تا جایی که آن به مشتری واقعی تبدیل شود.
در مرحله آگاهی کاربر متوجه مشکلی خواهد شد که برای پیدا کردن جواب آن از موتور جستجو گوگل کمک میگیرد. بعد از جستجو به سایت شما میرسد و برای رسیدن به راه حل محتوای مربوطه را مطالعه میکند. سپس برای رسیدن به پاسخ کاملتر محتوا را دنبال میکند این به این معنا است که سایت شما کاملا تخصصی است و همین امر موجب اعتماد بیشتر مخاطب به شما خواهد شد.
در مرحله ملاحظات کاربر پاسخ مشکل یا سؤال خود را از طریق محتواهایی که تولید کردهاید اعم از محتوای متنی، تصویری یا ویدئویی دریافت کند چرا که در این مرحله به شما اعتماد کرده و مطمئن شده که در سایت شما میتواند راه حل مشکلش را پیدا کند.
در مرحله آخر: یعنی تصمیم گیری، مخاطب بعد از بررسی سایت شما از جهات مختلف، تصمیم میگیرد خدمات یا محصولات شما را خریداری یا استفاده کند. این مرحله به این معنا است که شما در زمینه بازاریابی محتوا موفق عمل کردهاید زیرا کاربر سایت را به خریدار تبدیل کردهاید.
-
اشتراک گذاری محتوا توسط کاربران
یکی از بهترین روشهایی که موجب میشود سایت شما در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرد اشتراک گذاری محتواهای تولید شده توسط لیدها و مشتریان شما است. در واقع یکی از مزایای بازاریابی محتوا قابلیت اشتراک گذاری توسط مخاطبان است. هر مخاطب این امکان را دارد که محتوای شما را از طریق فوروارد کردن ایمیل و به اشتراک گذاشتن آن در شبکههای اجتماعی به عنوان پست منتشر کند. هرچه محتوای شما توسط کاربران بیشتری به اشتراک گذاشته شود مخاطبان بیشتری جذب خواهید کرد.
-
بازگشت مخاطب به سایت از طریق بازاریابی محتوا
هر فردی برای اینکه به یک سایتی دوباره بازگردد حتما نیاز به یک دلیل قانع کننده دارد. در صورتی کاربران مجددا به سایت شما باز میگردند که به شما و برندتان اعتماد داشته باشند. زمانی که محتوایی آموزنده و مفید تولید میکنید باعث میشود با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید و به یک منبع مطمئن و قابل اعتماد برای آنها تبدیل شوید. به روز رسانی محتوای جذاب به طور مداوم و هفتگی در نهایت منجر به بازگشت کاربران برای دریافت مطالب جدید و مفید در سایت میشود. درگیر کردن مخاطبان توسط ایمیل و انواع جوامع آنلاین میتواند در موفقیت کسب و کارتان نیز تأثیر گذار باشد.
دیگر استراتژی های بازاریابی
علاوه بر بازاریابی محتوایی، محتوای ارزشمند و خوب برای موفق بودن در دیگر استراتژیهای بازاریابی اهمیت زیادی دارد. بهینه کردن سایت برای موتور جستجو گوگل و کاربران یا به عبارتی همان سئو (SEO) و بازایابی در شبکههای اجتماعی از جمله اینستاگرام از استراتژیهایی هستند که به شدت تحت تأثیر محتوای مفید میباشند. بازاریابی محتوا در فرمتهای دیگر همچون برگههای پرینت شده، ویدئو، موبایل، شبکههای اجتماعی تولید و… میتواند توزیع شود.
افزایش نرخ بازگشت سرمایه
بازاریابی محتوا در مقایسه با دیگر استراتژیها هزینه چندانی ندارد و تنها نیاز به صرف زمان دارد. این روش از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است. به طور کلی هزینه بازاریابی محتوا 62 درصد کمتر از دیگر روشهای بازاریابی سنتی است، ولی تأثیرگذاری آن در جذب مشتری 3 برابر میباشد. همانطور که گفته شد این روش نیازمند زمان است؛ بنابراین ممکن است در ماههای اول به نتیجهای که انتظارش را دارید نرسید. اما در طول زمان باعث افزایش نرخ بازگشت سرمایه شما میشود.
مثال های بازاریابی محتوا
امروزه بازاریابی محتوا یکی از بروزترین و در عین حال مؤثرترین استراتژیهای بازاریابی است. با توجه به آماری که توسط شورای محتوای سفارشی انجام شده است، 72 درصد از بازاریابان به این نتیجه رسیدهاند که بازاریابی محتوا نسبت به تبلیغات مجلهای بهتر میتواند باعث بازگشت سرمایه صاحبان کسب و کار شود. همچنین 69 درصد افراد به این باور رسیدهاند که بازاریابی محتوا بهتر از دیگر روشهای بازاریابی از جمله ایمیل مارکتینگ است. البته با وجود این آمار هنوز هم هستند افرادی که نسبت به بازاریابی محتوا کمی تردید دارند. در ادامه تعدادی از شرکتهایی را معرفی میکنیم که از طریق بازاریابی محتوای درست و موثر، پیشرفت داشتهاند. بنابراین با مطرح کردن چنین مثالهایی قصد داریم اگر هنوز در مورد قدرت این روش شک دارید با خواندن داستانهای موفق بازاریابی محتوا به این استاراتژی یقین پیدا کنید.
بلاگ هاب اسپات (HubSpot)
هاب اسپات یکی از وبلاگهایی است که در بحث بازاریابی محتوا در لیست موفقترین و بهترین نمونهها قرار دارد. در واقع بازاریابی ربایشی یا (inbound marketing) برای بار اول توسط این بلاگ معرفی و درمورد آن محتوا ایجاد شد. هاب اسپات شرکتی است که انواع نرم افزارها را از طریق بازاریابی ربایشی تبیلغ میکند و توسعه میدهد. این وبلاگ برای توسعه کسب و کار خود به جای هزینه کردن برای تبلیغات از استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کرد. شرکت هاب اسپات با ایجاد یک وبلاگ فوق العاده و تولید محتوای ارزشمند در مورد بازاریابی دیجیتال به مخاطبان خود ارائه کرد که توسط آنها توانست مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند و به شرکت و برند خود اعتبار ببخشد.
وبلاگ هاب اسپات (HubSpot) به دلیل اینکه محتواهای ارزشمند خود را در فرمتهای مختلف (ایبوک، ویدئوهای آموزشی، مقالات، اینفوگرافیک، وبینار و…) تولید میکند به یک مرجع قابل اعتماد و ابزار اصلی برای کارشناسان بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. استراتژی بازاریابی محتوا موجب شد حتی افرادی که هاب اسپات را نمیشناختند و جز مخاطبان آن نبودند از مطالب هاب اسپات به عنوان یک مرجع مطمئن برای آموزش بهرهمند شوند. محتواهایی که در بلگ هاب اسپات قرار داده میشوند بسیار جذاب، مرتبط و با کیفیت است و تمامی فاکتورهای لازم برای قرار گرفتن در رتبههای بالای گوگل را دارد.
وبسایت دیجی کالا مگ
دیجی کالا مگ، یکی از سرویسهای جانبی دیجی کالا محسوب میشود که در سایت خود محتواهای به روز و مفید منتشر میکند. محتواهای آن در فرمتهای متفاوتی مانند ( مقاله، پادکست، مصاحبه و ویدئو و…) و در مورد موضوعات مختلفی همچون اخبار دیجی کالا، اخبار تکنولوژی و فناوری، مقالات مربوط به دیجیتال، سرگرمی، نقد و تحلیل بازیها، اپلیکیشنها، موسیقی و… تولید میشوند. سایت دیجی کالا برای افرادی که علاقهمند به اخبار روز دیجیتال و تکنولوژی در دنیا هستند یک منبع بسیار خوب و ارزشمند محسوب میشود. علاوه بر این محتواهای دیجی کالا مگ در کسب و کار اصلی دیجی کالا تأثیرگذار است، به این گونه که مخاطبان دیجیکالا مگ با مطالعه اخبارهای دیجی کالا به احتمال زیاد به دیجی کالا علاقه مند میشوند. برهمین اساس سایت دیجی کالا مگ با توجه به محتواهای مختلف و متنوعی که ایجاد میکند میتواند روی اعتبار دیجی کالا تأثیر به سزایی داشته باشد.
ابزار مدیریت شبکههای اجتماعی – Hootsuite
یکی از ابزارهای مدیریت رسانههای اجتماعی Hootsuite است که به کمک آن میتوان همزمان تمامی اکانتهای شبکههای اجتماعی را مدیریت کرد. تیم تولید محتوای این ابزار برای بهتر نتیجه گرفتن در این زمینه از وایرال یک ویدئو با ایدهای بسیار جذاب توجه مخاطبان را به خود جلب کردهاند. کمپین بازاریابی این گونه محتوا Game of Social Thrones نام گرفت که الهام گرفته از سریال پرطرفدار Game of Thrones بود. اگر شما یکی از علاقهمندان به این سریال هستید بدون شک میتوانید میزان تأثیر گذاری این ویدئو را روی مخاطبان پیش بینی کنید. در صورتی که از طرفداران این سریال باشید میتوانید حدس بزنید که تیتراژ آغازین و همچنین موزیک آن به چه اندازه در جذب مخاطب مؤثر است. افرادی که این ویدئو را مشاهده میکنند ترغیب میشوند و به دنبال اطلاعات بیشتر درمورد Hootsuite میروند. به کارگیری احساسات و عواطف از ترفندهایی است که در تولید این محتوا مورد استفاده قرار گرفته است تا مخاطبان را بدون هیچ رویکرد تبلیغاتی، به سمت این ابزار هدایت کند.
استراتژی بازاریابی محتوا
برای درک بهتر پتانسیل و ظرفیت فضای بازاریابی محتوا نیاز به برنامهریزی و استراتژی دارید. شاید به نظر کار سادهای باشد ولی تدوین برنامه بازاریابی محتوا مرحلهای است که اکثر بازاریابان محتوا نسبت به آن بیتوجهاند و اهمیتی به آن نمیدهند. طبق آمار به دست آمده 72 درصد بازاریابان از داشتن استراتژی محتوای منظم و یکپارچه محرومند و تنها 29 درصد بازاریابان به طور کاملا اتوماتیک و سیستمی محتوا را مجددا با اهداف جدید مورد استفاده قرار میدهند. داشتن چنین برنامهای نیاز به آنالیز و بررسی بازاریابان دارد. برای قسمتهایی که در روند کارشان تأثیرگذار بوده و قسمت هایی که در آینده قصد رسیدن به آن را دارند.
به طور کلی، هر استراتژی بازاریابی شامل مراحل زیر می باشد که باید به درستی و با دقت بالا انجام شود:
- تعیین اهداف بازاریابی کسب و کار
- شناسایی مخاطبین هدف
- تعیین نوع محتوای موردنظر
- ایده پردازی و استخراج موضوعات جذاب و کاربرپسسند
- تولید محتوا توسط متخصص حرفه ای
- ویرایش محتوا
- پروتوتایپ
- انتشار در سایت یا شبکه اجتماعی
انواع بازاریابی محتوا
زمانیکه از انواع بازاریابی محتوا صحبت به میان میآید تصمیم گیری در مورد اینکه در بین انواع مختلف آن کدامیک برای برند و کسب و کار شما گزینه مناسبتری است کار سادهای نیست. در واقع مهمترین مسئله انتخاب روش صحیح برای ارتقای اوضاع کسب و کار شما است. در ادامه برخی از بهترین و موفقترین انواع بازاریابی محتوا را معرفی میکنیم:
1- وبلاگ
ایجاد یک وبلاگ به گونهای که با محصولات و خدمات شما و همچنین بازار آنها مطابقت داشته باشد میتواند برای مخاطبان شما جذابیت ایجاد کند. ایجاد وبلاگ روشی کم هزینه برای بالا رفتن ترافیک طبیعی سایت میباشد. در هنگام نوشتن پست برای وبلاگ خود در نظر داشته باشید که محتوایی که تولید میشود از لحاظ سئو بهینه باشد، از یک روش خوشهای یا ستونی برای مدیریت مباحث وبلاگ خود استفاده کنید و توجه داشته باشید محتوای تولید شده مرتبط با محصولات و خدماتتان باشد. در صورتی که می خواهید مقالاتی اختصاصی و حرفه ای را تولید کنید می توانید از خدمات تولید محتوای مقاله فارس محتوا بهره مند شوید.
2- ویدئو
تولید محتوا در فرمت ویدئو نسبت به محتواهای متنی در جذب مشتری موفق تر عمل میکند. ویدئوها مخاطب را به سرعت درگیر میکند. براساس تحقیقاتی که HubSpot انجام داده است 54 درصد کاربران ترجیحشان این است که ویدئوهای مرتبط با برندهای مورد علاقه خود را ببینند. در نظر داشته باشید رسانه ای میتواند تطبیق پذیر باشد که محتواهای متنوعی را بتوان در صنعت مورد نظر درآن جای داد و همچنین بازار هدف را درگیر کرد.
3- اینفوگرافیک
محتواهای اینفوگرافیک بسیار سرگرم کننده و جذاب هستند به طوریکه میتوانند به یک برنامه بازاریابی با محتوای چشم نواز مانور بیشتری دهند که روشی بسیار گیرا برای ارائه آمار و فرایندهای شما هستند. اینفوگرافیک یک ابزار کم هزینه و در عین حال سریع برای بازایابی محتوا است. درک اطلاعات ارائه شده شما در چنین قالبی برای مخاطب راحتتر است. همچنین اگر دادهها و اطلاعات شما پیچیده باشد با استفاده از اینفوگرافیک میتوانید هم سادهتر آنها را بیان کنید و هم برای برند خود اعتبار سازی کنید. جهت سفارش اینفوگرافیک حرفه ای می توانید از متخصصان فارس محتوا راهنمایی بگیرید و ببینید برای طراحی باید چه کارهایی انجام دهید.
4- کتاب های الکترونیکی
اگر تا به حال کتاب الکترونیکی برای برند یا محصولات خود منتشر نکردهاید بهتر است بدانید کتابهای الکترونیکی روشی با ارزش برای ارائه اطلاعات به مخاطبان و مشتریان واقعی میباشند.
5- محتواهای تولید شده توسط کاربر
محتواهای تولید شده توسط کاربران یک روش فوق العاده شگفت انگیز برای بازاریابی است چراکه موجب جذب مشتری میشود. مردم به محتوایی که توسط افرادی مثل خودشان تولید شود بیشتر و راحت تر اعتماد میکنند.
6- اینفلوئنسرمارکتینگ
اینفلوئنسرها برای یک بازاریابی میتوانند بسیار مفید باشند و داشتن اینفلوئنسرها در تبلیغات محتوای شما میتواند مخاطبانی که در گذشته نتوانستهاید به آنها دسترسی پیدا کنید به سمت خود جذب کنید.
نتیجه گیری
همرهان عزیز فارس محتوا چه بخواهید چه نخواهید با توجه به قدرت محتوا و ارزشی که الگوریتم های مختلف گوگل برای محتوا قائل هستند؛ کلید پیشرفت کسب و کارتان در تولید محتوای با کیفت است، هرچند آن را موضوعی ساده و کم اهمیت بدانید.
به این موضوع توجه داشته باشید که در هر دقیقه 250 میلیون محتوا تولید میشوند! بنابراین برای دیده شدن و جلب توجه کردن، محتوای شما باید حتما منحصربه فرد و جذاب باشد.
حتما یک هدف مشخص برای میزان دیده شدن و تعامل مخاطبینتان با محتواهایتان بگذارید و هر چند وقت یکبار آن را پایش و اندازه گیری کنید. جهت این کار هم میتواند در رابطه با مطالب وب سایتتان از گوگل سرچ کنسول و در اینستاگرامتان از بخش اینسایت (Insight) پست و استوری کمک بگیرید.
در آخر هرگونه نظر، پرسش و پیشنهادی در رابطه با مطالب ارائه شده دارید خوشحال میشویم که در قسمت نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزیان باشیم.