شبکه اجتماعی اینستاگرام از جمله پلتفرم هایی است که از قابلیت هشتک گذاری پشتیبانی می‌کند. امروزه همه‌ی افراد حداقل یک بار از هشتگ ها در صفحات مجازی خود استفاده کرده‌اند. انتخاب هشتگ اینستاگرام مناسب و مرتبط به محتوا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن پست و استوری شما و در نتیجه رشد پیج اینستاگرام تان داشته باشد. اگر یک محتوای خوب فاقد هشتگ مناسب باشد تعامل خوبی با سایر کاربران برقرار نخواهد کرد.

 

هشتگ در اینستاگرام چیست؟

معمولا در قسمت بالای صفحه‌ی هر سایت، دسته‌های مختلف یک سایت را مشاهده می‌کنید. با استفاده از هشتگ‌ها در پست‌های اینستاگرام هم، موضوع پست مشخص می‌شود. هشتگ (Hashtag) همان برچسبی است که با علامت # کنار یک کلمه یا یک جمله، در کپشن اینستاگرام و استوری‌ اینستاگرام نوشته می‌شود. به عنوان مثال هشتگ عبارت “دیجیتال مارکتینگ” برابر می‌شود با #دیجیتال_مارکتینگ

نکته: اگر تعداد کلمات هشتگ بیش از یک باشد، همانند مثال قبل، کلمات را با _ از هم جدا می‌کنیم.

 

انواع هشتگ در اینستاگرام

به طور کلی از سه دسته هشتگ می‌توان در شبکه های اجتماعی استفاده نمود:

هشتگ توضیح: جهت طبقه بندی موضوعات و یا انتقال حس محتوای پست شده به مخاطب استفاده می گردد.

هشتگ برند: شرکت های مختلف برای معرفی برند خود از هشتگ نام برندشان استفاده می‌کنند. این هشتگ به صورت ثابت روی تمام پست ها ثبت می‌شود و معرف کسب و کار است.

هشتگ کمپین (مدت دار): در مدت های کوتاه و مشخص در یک مسابقه یا یک رویداد، طراحی و استفاده می‌شوند و پس از مدت زمان معینی به پایان می‌رسند.

بیش تر بخوانید:  پادکست چیست و چگونه یک پادکست بسازیم؟

مزایای استفاده از هشتگ در اینستاگرام

  • هشتگ ها یک روش جستجوی دیجیتال گسترده را پیرامون موضوع خاصی برای ما فراهم می‌کنند.
  • با استفاده از هشتگ ها می توان یک موضوع خاص را به سرعت در میان کاربران جستجو کرد.
  • هشتگ گذاری در اینستاگرام برای پیج های تجاری کاربردی خواهد بود زیرا استفاده از هشتگ به بیشتر دیده شدن برندها کمک شایانی می‌کند.
  • مطالبی که با هشتگ منتشر می‌شوند در صفحه اکپلور نمایش داده می‌شوند.

 

کاربرد هشتگ در اینستاگرام چیست؟

  1. کمک به پست و استوری ها برای راه یابی به صفحه اکسپلور (Explore Page)
  2. کمک نمودن به اینستاگرام برای تشخیص بهتر محتوای شما
  3. ساده کردن سرچ برای کاربران

 

نحوه یافتن هشتگ‌های مناسب برای محتوا

  1. شناخت کاربران خود و علاقمندی آنها
    مخاطبان خود را بشناسید و بدانید که چه هشتگ‌هایی را دوست داشته و آنها را دنبال می‌کنند، سعی کنید از همان هشتگ‌ها در کپشن پست و استوری هایتان استفاده کنید.

۲- هشتگ‌های رقبا را بررسی کنید
یک راه پر سرعت برای این که بدانید باید از چه هشتگ‌هایی استفاده کنید، مشاهده هشتگ‌های استفاده شده توسط رقبایتان است. کپشن پست‌های رقیبان ایده‌های خوبی برای استفاده از هشتگ اینستاگرام به شما می‌دهند.

۳- از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید
توجه داشته باشید که استفاده از هشتگ‌های تصادفی نه ‌تنها کمکی به شما نمی‌کند بلکه باعث می‌شود در جذب مخاطب و مشتری به مشکل بخورید. استفاده از هشتگ ‌های پربازدید اما بی‌ربط کمکی به شما نمی‌کند. به عنوان مثال اگر کسب‌وکاری مرتبط با ورزش دارید نباید از هشتگ‌های مربوط به مهندسی استفاده کنید.

بیش تر بخوانید:  آموزش دانلود عکس و فیلم در اینستاگرام

۴- از هشتگ‌های طولانی‌تر و خاص استفاده کنید
هرچه هشتگ شما خاص‌تر باشد بیشتر احتمال دارد که مخاطبان بیشتری شما را پیدا کنند. به عنوان مثال #طراحی بسیار کلی است و تمام کسانی که به دنبال طراحی داخلی، طراحی دکوراسیون، طراحی گرافیکی، طراحی سیاه قلم و … هستند را به صفحه اینستاگرام شما می‌کشاند. این افراد خیلی زود از صفحه شما بیرون می‌روند؛ اما اگر #طراحی_اینفوگرافیک را استفاده کنید، تنها کسانی که به دنبال اینفوگرافیک هستند شما را پیدا خواهند کرد و به جمع مخاطبان خواهند پیوست.

البته باید در نظر داشته باشید که خاص و طولانی بودن هشتگ نباید جوری باشد که هیچ مخاطبی هم شما را پیدا نکند!

۵- هشتگ مخصوص برند و کمپین را بسازید

این کار به برندینگ شما بسیار کمک می‌کند. هشتگی شامل اسم برندتان بسازید و زیر تمام پست‌هایتان از آن استفاده کنید. از مخاطبان بخواهید که اگر محتوایی مرتبط با شما و کمپینتان منتشر می‌کنند از آن هشتگ ها استفاده کنند. به این ترتیب شما یک ردپای دیجیتالی قوی از خود در اینستاگرام به جا خواهید گذاشت که بسیاری از افراد را به خود جذب خواهد کرد.

۶- در استفاده از هشتگ اینستاگرام با برنامه باشید

برای تمام پست‌ها از هشتگ استفاده کنید و آن را از یاد نبرید! یادتان باشد که هشتگ ها می‌توانند تعداد زیادی از مخاطبان را به صفحه شما بکشانند. همچنین، هشتگ مخصوص برندتان را در بخش بایوی صفحه بنویسید.

۷- بعضی هشتگ‌ها را در کامنت به کار ببرید

شما در هر پست می‌توانید ۳۰ هشتگ به کار ببرید ولی حواستان باشد که لازم نیست از تمام ظرفیت هشتگ اینستاگرام استفاده کنید و کپشن را شلوغ کنید. می‌توانید بعضی هشتگ‌ها را در کامنت پست ذکر کنید. تاثیر این کار به اندازه نوشتن هشتگ در کپشن است.

بیش تر بخوانید:  آموزش پست کردن عکس و ویدیو در اینستاگرام

 

سخن آخر

همانطور که عرض کردیم، هشتگ ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف نقش مهمی ایفا می‌کنند.اگر هشتگ ها به درستی مورد استفاده قرار گیرند، مخاطبان و مشتریان برندهای تجاری و سایر کسب و کارها افزایش پیدا می‌کنند. علاوه بر آن، به دلیل اینکه اغلب کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف به دنبال موضوعات و اخبار متنوع هستند، استفاده از هشتگ ها به سادگی منسوخ نمی‌شود. در نتیجه، اگر قصد دارید برای افزایش بازدیدکنندگان و توسعه کسب و کار خود از هشتگ ها استفاده کنید، یک استراتژی دقیق و با هدف را برای خود تعریف کنید.

 

3.5/5 - (2 امتیاز)