قابلیت IGTV اینستاگرام مخصوص به اشتراک گذاری ویدیو می‌باشد که توسط آن شما می‌توانید ویدئوهای بالاتر از یک دقیقه را در اینستاگرام آپلود کرده و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

در این مقاله قصد داریم تا بصورت کامل بخش IGTV اینستاگرام را با یکدیگر بررسی کرده و آموزش‌های لازم در این خصوص را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. پس با فارس محتوا همراه باشید.

IGTV اینستاگرام چیست؟

در بخش پست گذاری اینستاگرام میشد ویدیو به اشتراک گذاشت، اما تنها ویدیوهای با مدت زمان محدود و زیر ۶۰ ثانیه! به علت نارضایتی کاربران از این موضوع اینستاگرام در بروزرسانی خود قابلیت اسلاید را به آپشن‌های پست گذاشتن خود اضافه کرد که طبق آن کاربر می‌توانست تا 10 عکس یا ویدیو (حداکثر 60 ثانیه‌ای) را به اشتراک بگذارد، پس این آپشن نیز محدودیت داشت.

آی جی تیوی IGTV در اینستاگرام قابلیتی است که توسط آن می‌توان ویدیو‌های با مدت زمان بیشتر از 60 ثانیه را نیز به اشتراک گذاشت.

لازم به ذکر است که آی جی تی وی در اینستاگرام همانند پست‌ جایگاه خاص خود را دارد و می‌توان برای آن‌ کامنت گذاشت و یا آن‌ را لایک و ذخیره کرد.

 

IGTV مخفف چیست؟

این سوال ذهن خیلی‌ها را از جمله خودم درگیر کرده بود، که IGTV اینستاگرام مخفف چه عبارتی می‌تواند باشد؟!
IGTV اینستاگرام در واقع ترکیبی از دو واژه Instagram و TV است که به اختصار و برای سادگی در گفتار IGTV نامگذاری شده است.

کاربردهای IGTV در اینستاگرام

بسته به هدفتان یا نوع استفاده شما از اینستاگرام، IGTV اینستاگرام می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد، به عنوان مثال اگر شما یک پیج آموزشی دارید می‌توانید ویدیوهای بیشتر از 60 ثانیه خود را در این بخش آپلود کنید و یا اگر صاحب رسانه هستید و از قابلیت لایو اینستاگرام استفاده می‌کنید می‌توانید پس از اتمام لایوها آن‌ها را ذخیره کرده و در آیجی تیوی قرار دهید.

مزایا و معایب استفاده از IGTV اینستاگرام

با توجه به کاربردهایی که تا به اینجا بیان شدند، شاید پیش خود بگویید که IGTV اینستاگرام یک قابلیت بی‌نظیر برای به اشتراک گذاری ویدیو است، اما هنوز از معرفی این امکان خیلی زمان زیادی نگذششته است بلکه در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۸ معرفی شده و فعلا برای بهتر شدن زمان زیادی نیاز دارد. اما به هر حال مانند هر ابزار دیگری آی جی تی وی اینستاگرام هم نسبت به رقبای خود نقاط قوت و ضعفی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

مزیت‌های IGTV اینستاگرام

  • امکان دانلود ویدیو
  • پشتیبانی از رزولویشن ۴K
  • امکان لایک و کامنت‌گذاشتن
  • امکان قراردادن لینک در توضیحات ویدیو
  • امکان آپلود ویدیوهای ۱۰ دقیقه‌ای تا ۶۰ دقیقه‌ای
  • کنترل کامل ویدیو (جلو – عقب کردن و نگه داشتن)
  • امکان مشاهده در قسمت جستجوی سایر کاربران Explorer
  • امکان مشاهده پست‌های IGTV در صفحه پروفایل صفحه شما
بیش تر بخوانید:  آموزش کامل استوری اینستاگرام و ترفندهای آن

معایب IGTV اینستاگرام

  • ویدیویی که قصد بارگزاری آن را دارید حتما باید نسبت ابعادش 9:16 باشد.
  • پست‌های IGTV برخلاف دیگر پست‌ها گزارشات دقیق بازدید یا Insight کاملی اراده نمی‌دهند.
  • به علت زمان طولانی و حجم بالاتر ویدیوهای این بخش، برای مشاهده آن‌ها احتیاج به اینترنت قوی‌تری دارید.
  • اگر اکانت شما دارای تاییدیه اینستاگرام نباشد یا چندصدهزار فالوور نداشته باشید، ویدیوی بیشتر از 10 دقیقه نمی‌توانید قرار دهید.

 

چگونه IGTV خود را در اینستاگرام فعال کنیم؟

قرار نیست عمل خاصی انجام دهید، برای فعال سازی قابلیت IGTV همین که اینستاگرام شما آپدیت باشد کافی است.  برای دریافت آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام‌ می‌توانید به اپ استور App Store یا گوگل پلی Google Play مراجعه کنید.

نحوه استفاده از آی جی تی وی اینستاگرام

شما به ۲ صورت می‌توانید از آی جی تی وی اینستاگرام استفاده کنید و این ۲ روش تفاوت خاصی ندارد در ادامه این ۲ روش ذکر شده است:
۱ـ استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام
برای استفاده از IGTV ساده‌ترین راه استفاده از خود اپلیکیشن اینستاگرام است به این صورت که در قسمت جستجو در بالای صفحه سمت چپ روی آیکون IGTV کلیک می‌کنید تا وارد IGTV شوید
۲ـ نصب مجزای اپلیکیشن اینستاگرام آی‌جی‌تی‌وی
امکان دانلود آی جی تی وی به صورت مجزا در سیستم عامل اندروید و آی‌اوس فراهم است و شما می‌توانید از گوگل پلی یا اپ استور این برنامه را دانلود کنید و بعد از ورود به حساب کاربری می‌توانید از IGTV استفاده کنید.

چگونه ویدئوهای IGTV را تماشا کنیم؟

برای ورود به بخش IGTV کافیست دکمه شکل تلویزیون را در صفحه خانگی (کنار دکمه دایرکت) فشار دهید. همچنین وقتی یکی از افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنید ویدئویی در IGTV بگذارد اینستاگرام به شما اطلاع خواهد داد.

اگر این دکمه هنوز برای شما وجود ندارد کافیست اپلیکیشن مجزای IGTV را نصب کنید.

با ورود به IGTV می‌توانید ویدئوهای کاربران را تماشا کنید. این بخش شامل موارد زیر است.

For You: در این تب ویدیو‌هایی را مشاهده می‌کنید که اینستاگرام تصور می‌کند به آن‌ها علاقمند باشید. این تب به طور پیش‌فرض اولین تبی است که مشاهده خواهید کرد.

Following: این تب مربوط به ویدیوها از افراد و یا اکانت‌هایی است که آن‌ها را در اینستاگرام دنبال می‌کنید.

Popular:‌ در این تب ویدیو‌هایی معروف و ترند شده در اینستاگرام را نمایش خواهد داد.

Continue Watching:‌ ممکن است آخرین ویدیو را تا انتها ندیده باشید. IGTV با ایجاد این بخش به شما کمک می‌کنید تا بدون هیچ نگرانی هر زمانی که مجددا وقت داشتید ادامه‌ی ویدیو‌ها را تماشا کنید.

بیش تر بخوانید:  آموزش تفاوت میان تگ کردن و منشن کردن در اینستاگرام

این بخش به چند زیربخش ویدئوهای افرادی که آن‌ها را فالو می‌کنید (Following)، ویدئوهای محبوب (Popular)، ویدئوهای برای شما (For You) و Continue Watching برای ادامه تماشای ویدئوهای قبلی تقسیم شده است.

آموزش بارگذاری ویدیوی آی جی تیوی IGTV اینستاگرام

  1. برای بارگذاری IGTV پس از برورسانی برنامه اینستاگرام، ابتدا باید وارد صفحه پروفایل حساب کاربری خود شوید.
  2. بالای صفحه آیکون + را بزنید.
  3. در نیم پنجره‌ی باز شده گزینه IGTV video را بزنید.
  4. حال در صفحه‌ی باز شده ویدیوی خود را انتخاب کرده و NEXT را بزنید.
  5. در این قسمت برای شما صفحه COVER باز می‌شود که آموزش آن را جداگانه در مطالب پایین ارائه داده‌ایم. حال دوباره NEXT را بزنید.
  6. اگر صفحه فیس‌بوک خود را به اکانت اینستاگرام لینک کرده باشید با فعال کردن گزینه Make Visible on Facebook Page ویدئوی شما در فیس‌بوک هم به نمایش در می‌آید. سرانجام با انتخاب گزینه Post ویدئوی شما منتشر خواهد شد.
  7. در این قسمت شما موظف هستید تا TITLE اضافه کنید وگرنه نمی‌توانید ویدیوی خود را پست کنید. پس عنوان بنویسید و POST را بزنید تا ویدیوی شما منتشر شود.

آیا ویدیوی IGTV محدودیت زمانی دارد ؟

مدت زمان ویدیو، به قدرت اکانت یا پیج شما بستگی دارد؛ کاربر معمولی در اینستاگرام، حداکثر 10 دقیقه و اینفلوِئنسر یا سلبریتی باشید حدود 1 ساعت می‌توانید ویدیو به اشتراک بگذارید.

 

مراحل ساخت کانال در IGTV اینستاگرام

برای ساخت کانال IGTV لازم است اینستاگرام شما آپدیت شده باشد، بعد از آپدیت (در صورت نیاز) کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

  • باز کردن قسمت IGTV
  • انتخاب آیکن چرخ‌دنده (تنظیمات) و کلیک روی گزینه Create Channel
  • انتخاب گزینه + و آپلود اولین ویدیو

چگونه روی ویدیوی آیجی تیوی ، COVER بگذاریم؟

کاور ویدیو همان عکسی است که قبل از شروع به نمایش ویدیو برای مخاطبان نشان داده می شود. در حقیقت کاور به مانند ویترینی برای ویدیوی شماست که در اولین مواجهه، توجه کاربر را جلب می‌کند.

  1. برای بارگذاری igtv پس از جدیدترین آپدیت اینستاگرام، ابتدا باید وارد صفحه پروفایل حساب کاربری خود شوید.
  2. بالای صفحه آیکون + را بزنید.در نیم پنجره‌ی باز شده گزینه igtv video را بزنید.
  3. حال در صفحه‌ی باز شده ویدیوی خود را انتخاب کرده و NEXT را بزنید.در این قسمت برای شما صفحه COVER باز می‌شود.
  4. یا اگر می‌خواهید عکس کاور خود را ا گالری انتخاب کنید FROM GALLERY را انتخاب کنید.

چگونه آی جی تیوی IGTV دیگران را در اکسپلورر ببینیم؟

  1. هنگام ورود به برنامه اینستاگرام به طور خودکار وارد صفحه اصلی HOME می‌شوید.
  2. وارد صفحه اکسپلورشوید و بالای صفحه گزینه IGTV را بزنید.
بیش تر بخوانید:  راهنمای جامع روش های درآمد از تولید محتوا

تنظیمات آی جی تی وی IGTV اینستاگرام

ممکن است بعد از منتشر کردن ویدیو در آی جی تیوی بخواهید آن را ادیت کنید. آی جی تیوی نیز همانند پست گذاشتن قابل ادیت شدن است؛ یعنی نیازی نیست که آن را حذف کرده و دوباره از اول منتشر کنید. تنظیمات آی جی تیوی را به دو قسمت تقسیم می‌کنیم. تنظیمات قبل از انتشار و تنظیمات بعد منتشر کردن آی جی تی وی. ما در مقاله‌ی بعدی تمام آموزش‌های لازم را برای شما ارائه داده‌ایم؛ می‌توانید با استفاد از کلیک روی لینک آموزش‌ها را مشاهده کنید.

 

حذف آی جی تی وی در اینستاگرام

اگر می‌خواهید ویدیوی آیجی تیوی منتشر شده را حذف کنید، مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید:

  1. ابتدا وارد اکانت اینستاگرام خود‌شوید.
  2. به صفحه‌ی پروفایل خود بروید.
  3. آیکون وسط مربوط به ویدیو‌های ای جی تی وی است که منتشر کرده‌اید است. آیکون آی جی تیوی را بزنید و وارد آن قسمت شوید.
  4. ویدیوی مورد نظر را که می‌خواهید آن را حذف کنید، کلیک کنید و پایین آن، آیکون سه نقطه را بزنید.
  5. در نیم پنجره‌ی باز شده گزینه‌ی Delete، یعنی حذف کردن، را بزنید.

چگونه بدون استفاده از IGTV ویدیوهای بالاتر از یک دقیقه را در اینستاگرام به اشتراک بگذاریم

می‌توانید ویدیوی موردنظر خود را توسط نرم افزارهای ویرایش فیلم به بخش های زیر ۶۰ ثانیه تقسیم کنید و سپس در زمان پست کردن و در مرحله انتخاب رسانه، گزینه select multiple را انتخاب کنید و آنها را به ترتیب دلخواهتان انتخاب کنید و در آخر تنظیمات موردنظر را انجام داده و گزینه post را بزنید.

نکته: به این نوع پست ها، کروسل carousel می‌گویند.

 

سخن پایانی

با توجه به نیاز کاربران و درخواست‌های زیاد در رابطه با قابلیت IGTV اینستاگرام، در این مقاله سعی کردیم تا بصورت جامع با کاربردهای IGTV، مزایا و معایب و چگونگی استفاده از آن آشنا شویم. در آخر مسئله‌ای که ممکن است ذهنتان را درگیر کند شاید این باشد که بگویید IGTV اینستاگرام خیلی به درد شما نمی‌خورد و دوست نداشته باشید تا درگیر یادگیری آن بشوید، حتی اگر ویدیوی طولانی داشته باشید ترجیح می‌دهید آن را به بخش‌های یک دقیقه‌ای تقسیم کرده و بصورت پست انتشار دهید اما عزیزان توجه داشته باشید، برای اینکه اینستاگرام به صفحه یا پیج شما اعتبار بیشتری بدهد و در نتیجه محتوای صفحه شما بیشتر به کاربران نمایش داده شود، لازم است که از تمام قابلیت های این شبکه اجتماعی استفاده کنید.

 

امتیاز این صفحه: