اکسپلور اینستاگرام چیست؟

گزینه اکسپلور آیکونی ذره‌بین مانند دارد که با کلیک بر روی آن وارد دنیای رنگارنگ و بی‌نهایتی می‌شوید. اکسپلور اینستاگرام Instagram Explore محلی است که در آن پست های برتر و مرتبط تر با علایق و سلایق کاربران از بین سراسر صفحات اینستاگرام نمایش داده می شود.

در صورتیکه بار اولتان باشد که بر روی آن کلیک می‌کنید محتواهایی را به شما نمایش می‌دهد که معروف و  ترند (Trend) شده‌‌اند. شاید در ابتدای کار پست هایی مورد علاقه خود را در این صفحه نبینید اما پس از چند وقت استفاده از اینستاگرام، صفحه اکسپلور برای هر کاربر به شدت شخصی سازی می‌شود، به نحوی که تمام محتواهای نمایش داده شده بر طبق علایق کاربر هدف باشند.

از دیگر ویژگی‌های اکسپلور می‌توان به محتوای نامحدود آن اشاره کرد. پست های موجود در این صفحه محدود به کاربرهای خاص، لوکیشن های خاص و یا زمان خاصی نیستند. به همین دلیل شما هر چقدر هم در این صفحه گشت و گذار کنید ملاحظه خواهید کرد که پست های آن تمامی ندارد و پیوسته همراه با تولید محتوای کاربران نیز به پست های آن اضافه می‌گردد.

رعایت اصول صحیح تولید محتوا در اینستاگرام یکی از مهمترین عوامل می‌باشد. زیرا که نیاز اولیه برای ورود به اکسپلور محتوای با کیفیت و جذاب است. محتوای تولیدی باید به قدری جذاب باشد که کاربران تمایل به تعامل بیشتر داشته باشند. منظور از تعامل نیز همان لایک کردن، کامنت گذاشتن، ذخیر کردن پست، تعداد شیر کردن و… است.

 

الگوریتم پست های explore اینستاگرام چگونه است؟

پست هایی که در تب اکسپلور اینستاگرام به نمایش گذاشته می شوند، از صفحاتی که شما آنها را فالو کرده اید نیستند. اکسپلور اینستاگرام برخلاف صفحه اصلی اینستاگرام، که فقط پست های صفحاتی که دنبال کرده اید را نمایش می دهد، ساخته شده است. در واقع اکسپلور اینستاگرام بازتابی از فعالیت های شما در اینستاگرام همانند: صفحاتی که فالو کرده اید، لایک، کامنت، ذخیره و به اشتراک گذاری مطالب مختلف توسط شما است.

بیش تر بخوانید:  منظور از کپشن در اینستا چیست به همراه نکات کپشن نویسی

همچنین، استوری‌هایی که در محدوده جغرافیایی شما ثبت شده‌اند یا اینستاگرام تصور می‌کند که شما به آن‌ها علاقمند هستید را نیز در بخش اکسپلور به شما نمایش داده می‌شود.

چرا باید در اکسپلور اینستاگرام قرار بگیریم؟

حضور در صفحه اکسپلور اینستاگرام به این معنی است که افراد بیشتری محتوای شما را خواهند دید و این دقیقاً موضوعی است که بسیاری به دنبال آن هستند و منجر به موارد زیر می‌شود:

۱- لایک، کامنت و هرچیزی که باعث بهبود و افزایش نرخ تعامل می‌شود را دریافت می‌کنید.

۲- باعث بهبود آگاهی از برند (Brand Awareness) می‌شود. در نتیجه شانس کار کردن با مشتریانی که پتانسیل دارند با شما کار کنند را افزایش می‌دهد.

۳- می‌تواند به شما کمک کند مشتریان جدیدی پیدا کنید و محصولات بیشتری به فروش برسانید.

۴- از آنجا که اکسپلور هر فرد بر اساس علایق فردی است، به جای مخاطب تصادفی در معرض یک مخاطب هدف قرار خواهید گرفت. این باعث می‌شود بیشتر در معرض مشتریانی باشید که می‌خواهید جذب کنید.

5- باعث افزایش فالوور پیج شما به صورت رایگان و طبیعی میشود.

 

اکسپلور اینستاگرام

نحوه دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام

برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام، نیاز دارید که محتوایی مناسب تولید کنید و با توجه به فاکتورهای اینستاگرام پست منتشر کنید. حال، ۷ اقدام که پست‌ها نیاز دارند تا وارد صفحه اکسپلور شوند را برای شما شرح می‌دهیم:

زمان پست گذاشتن

بهترین زمان برای پست گذاشتن را بشناسید و در این باره برنامه داشته باشید.

الگو برداری

به پست هایی که در اکسپلور قرار گرفته اند توجه کنید، علت های به اکسپلور رفتن پست‌ها را بررسی کنید. اینکه از چه نوع پست هایی هستند؟ محتوای آن چگونه است و چه میزان لایک و کامنت دریافت می کنند؟

توجه به آمار و ارقام

به آمار و ارقام توجه کنید و حتماً به تحلیل‌ها توجه بیشتری داشته باشید. ممکن است متوجه شوید که کاربران بومرنگی که منتشر کرده‌اید را بیشتر دوست دارند، یا اینکه آن‌ها از مطالب طنز شما بهتر از دیگر بخش‌ها خوششان می‌آید.

بیش تر بخوانید:  پادکست چیست و چگونه یک پادکست بسازیم؟

جذابیت بصری

استفاده از بنر تبلیغاتی جذاب، بیشتر از استوری‌هایی که جذابیت بصری یا عکس های خوبی دارند و نشانگر نام تجاری شما هستند، استفاده کنید.

استفاده از IGTV

از فیلم های طولانی استفاده کنید و در igtv قرار دهید.

کیفیت بهتر از کمیت

کیفیت تولید محتوای اینستاگرام نیز اهمیت زیادی در دیده شدن و در نهایت افزایش فالور پیج شما دارد.

تبلیغات

از تبلیغات در قسمت اکسپلور که هم به صورت پست و هم به صورت استوری وجود دارند استفاده کنید.

استفاده از قابلیت خرید

قابلیت خرید در پست‌ها را فعال کنید. به این صورت که پستی از محصولاتان را می‌گذارید و کاربران با کلیک کردن بر روی آن می‌توانند قیمت را مشاهده کرده و مستقیماً وارد سایت شوند و خرید خود را انجام بدهند.

مخاطبان خود را بشناسید

قبل از هر چیز شما نیاز دارید که مخاطبان خود را بشناسید تا مطابق با علاقه و ویژگی های مخاطب خود، محتوا تولید کنید. بعنوان مثال شما یک کسب و کار هستید که می خواهید جزوات دروس دبیرستان را عرضه کنید؛ بنظر شما نمایش دادن محتوای شما به افراد میانسال که هیچگاه ممکن نیست مشتری شما باشد، در اکسپلور مناسب است؟

به چند پرسش زیر پاسخ دهید و آنرا یادداشت کنید

مشتریان و مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟

آن ها به چه چیزهایی علاقه مند هستند؟

ویژگی های صفحه اینستاگرام مشتریان شما چگونه است؟

آن ها چه کسانی را Follow می کنند؟

برای جواب دادن به این سوالات به این فکر کنید که می خواهید محتوای شما در اکسپلور چه کسانی به نمایش گذاشته شود.

با مخاطبان خود در تعامل باشید و به آنها اهمیت دهید

اگر می خواهید صفحه اینستاگرام موفقی داشته باشید و پیشرفت کنید، باید با مخاطبان خود در ارتباط باشید. اهمیت دادن به مخاطبان می تواند تعیین کننده این باشد که به پست های شما علاقه مند شوند و آن را به اشتراک بگذارند؛ یا اینکه محتوای شما را نادیده بگیرند.

باید بدانید که مخاطبان شما از چه دسته ای هستند و به دنبال چه چیزهایی هستند تا توجه آنها را جذب کنید و آنها را به مشتریان بالقهوه خود تبدیل کنید. برای اینکه بفهمید مخاطبان شما به چه محتوایی علاقمند هستند، باید چند تکنیک زیر را فرا بگیرید.

بیش تر بخوانید:  پرسونا چیست و چگونه آن را طراحی کنیم؟

از هشتگ ها استفاده کنید

یکی از کارهای مفیدی که می توانید برای بیشتر دیده شدن پست های خود انجام دهید، استفاده از هشتگ ها می باشند. هشتگ های چاشنی شبکات اجتماعی هستند و برای دیده شدن باید از آنها استفاده کنید، با استفاده از هشتگ ها از گم شدن محتوای خود میان انبوه پست ها جلوگیری کنید.

برای اینکه بیشتر دیده شوید از چند هشتگ در پست هایتان استفاده کنید، اما دقت کنید که هشتگ ها مرتبط با پست و کسب و کارتان باشد.

کاربران را به تعامل وادارید

برای اینکه بتوانید در Explore اینستاگرام دیده شوید، باید پست هایتان به قدر کافی لایک و کامنت دریافت کند. از هر تکنیکی که می توانید برای تعامل کاربران استفاده کنید، دریغ نکنید و آنها را انجام دهید. در پست هایتان کاربران را به تگ کردن دوستان و آشنایان خود، تشویق کنید و با گذاشتن نظرسنجی های خلاقانه آنها را به کامنت گذاشتن وادار کنید.

هر از چندگاهی از کاربران خود بپرسید که برای صفحه شما چه پیشنهادی دارند و همچنین میزبان انتقادهای آنها باشید.

سخن پایانی

همراهان گرامی فارس محتوا همانطور که مشاهده کردید در این مقاله سعی کردیم روش های متنوعی جهت ارتقای محتوایی که قصد انتشارش را دارید خدمتتان ارائه دهیم اما توصیه میکنیم تنها به این ها بسنده نکرده و همواره در حال یافتن راه های افزایش جذابیت مطالب خود باشید، اگرچه این صفحه نیز به صورت مستمر به روز رسانی خواهد شد و راه های جدیدتر را نیز خدمتتان معرفی خواهیم کرد. در آخر متشکریم از اینکه تا انتها همراه ما بودید و از شما خواهشمندیم در صورت داشتن هر گونه سوال یا نظر خاصی حتما آن را برای ما بنویسید و ما پاسخ گو خواهیم بود.

امتیاز این صفحه: