آیا تاکنون پی به اهمیت تولید محتوا و نقشی که در ارتقاء سئوی سایت دارد، برده‌اید؟ امروزه نوشتن یک محتوای با کیفیت و مطابق با اصول و استانداردهای سئو به یکی از مهمترین اقدامات در هر وب سایتی تبدیل شده است. در صورتی که محتوایی بی فایده و با کیفیت پایین بنویسید هیچ شانسی برای نمایش به مخاطبین نخواهید داشت. در این مقاله، با شرکت تولید محتوای فارس محتوا همراه باشید تا با تأثیر تولید محتوای حرفه‌ای در سئوی سایت آشنا شوید.

نقش محتوا در بهبود سئوی سایت

میزان محبوبیت و بازدید سایت شما را محتواهای خود شما تعیین می‌کنند. موتورهای جستجو همواره بر اساس شاخص‌هایی که برای آنها تعریف شده، مناسب‌ترین سایت‌ها را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کنند. جالب است بدانید که فقط موتور جستجوی گوگل روزانه به بیش از سه و نیم میلیون جستجو پاسخ می‌دهد. بنابراین باید سعی کنید که همواره بالاتر از سایت‌های معرفی شدۀ مشابه قرار داشته باشید. الگوریتم‌های گوگل همچنان در حال به‌روزرسانی هستند. اگر پابه‌پای شاخص‌های گوگل پیش بیایید، همواره می‌توانید در زاویۀ دید کاربران قرار داشته باشید.

نقش محتوا در بهبود سئوی سایت

بدین ترتیب محتوای خوب از نظر سئو ابتدا باید برای کاربران گوگل ارزشمند باشد. به طور کلی گوگل بر اساس شاخص‌های زیر محتوای سئو شدۀ شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد:

  • اطلاعات ارزشمند بیشتر در مقایسه با سایت‌های دیگر
  • دارا بودن اطلاعات مفید و مرتبط
  • قابلیت اعتماد بالا از نظر کاربر
  • جذابیت نزد کاربران
  • مدت زمان حضور کاربر در سایت
  • قابلیت اشتراک گذاری بالا
  • کیفیت بالا

نکات لازم در مورد محتوانویسی مبتنی بر سئو

نکات لازم در مورد محتوانویسی مبتنی بر سئو

1. داشتن فهرستی از کلمات کلیدی

پیش از نوشتن محتوا، فهرستی از کلمات کلیدی مربوطه را در اختیار داشته باشید. این کلمات کلیدی به کاربران مورد هدف شما کمک می‌کنند که از طریق موتورهای جستجو راحت‌تر شما را پیدا کنند.

2. نگارش محتوای با کیفیت

کیفیت محتوای تولید شده، تأثیر بسیار زیادی در دیده شدن آن دارد. فراموش نکنید که هدف اصلی محتوا نویسی، ارائه اطلاعات مفید و باکیفیت به کاربران است.

 

بیش تر بخوانید:  نکاتی برای تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند

3. استفاده از کلمات کلیدی

در استفاده از کلمات کلیدی باید از هوشمندی کافی برخوردار باشید و در عین حال که از کلمات کلیدی به بهانه‌های مختلف استفاده می‌کنید، باعث دلسردی و زدگی مخاطب از آن نیز نشوید. لذا ما همواره شما را به استفادۀ هوشمندانه از کلمات کلیدی دعوت می‌کنیم.

4. اشتراک محتوا در شبکه های اجتماعی

هدف از بازاریابی محتوا قرار گرفتن آن در معرض دید کاربران است. لذا نشر محتوا در شبکه‌های مجازی می‌تواند نقش مؤثری در بیشتر دیده شدن فعالیت‌های شما داشته باشد. لذا تا حد امکان مطالبی را نشر دهید که از گسترش و نفوذ خوبی در بین شبکه‌های اجتماعی برخوردار باشند. موتورهای جستجو اشتراک گذاری هر چه بیشتر محتواها را دوست دارند.

5. گرفتن بک لینک‌های با کیفیت

یکی از شاخص‌های مطرح برای رتبه بندی سایت از سوی موتورهای جستجو به ویژه گوگل، میزان موفقیت سایت در گرفتن بک لینک‌های با کیفیت است و گرفتن بک لینک‌های با کیفیت بستگی به سطح کیفی خود سایت دارد. بنابراین، با استفاده از محتوای با کیفیت می‌توان در گرفتن بک لینک از سایت‌های معتبر دیگر موفق عمل کرد و بدین ترتیب سایت خود را در رتبه بندی موتورهای جستجو ارتقا داد. در واقع گوگل از این بک لینک ها برای رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده می‌کنند.

نکات لازم در مورد ساختار محتوا

نکات لازم در مورد ساختار محتوا

1. کلمات مهم و واژگان کلیدی را به صورت بولد و ایتالیک بنویسید

این شیوۀ نگارش به مخاطب شما کمک می‌کند تا بتواند راحت‌تر بر روی قسمت‌هایی که مورد نیاز است تمرکز کند و با عمق محتوای شما نیز ارتباط بهتری برقرار کند.

2. از فونت مناسب استفاده کنید

فونت مناسب و کاربر پسند تأثیر بسیار زیادی بر روی خوانش محتوای شما خواهد داشت و مخاطب را به ادامۀ مطالعۀ محتوای شما ترغیب می‌کند.

3. از تصاویر مناسب استفاده کنید

تصاویر مناسب می‌توانند همان تأثیری را بر روی محتوای متنی شما داشته باشند که محتوای تصویری به خودی خود دارند.

4. از تیترها و عناوین جذاب استفاده کنید

تیترها و عناوین جذاب به مخاطب کمک می‌کنند تا با جذابیت و رغبت بیشتری محتوای شما را دنبال کند.

 

بیش تر بخوانید:  نکاتی برای نوشتن عنوان جذاب و متناسب

5. به قواعد نگارشی پایبند باشید

فراموش نکنید که هر نوع ایراد نگارشی یا غلط املایی می‌تواند ذهنیت کاربر را نسبت به محتوای شما، سایت شما و محصول یا خدمات شما بدبین کند. بنابراین متنی که تولید کرده‌اید را چند بار بخوانید و ایرادات نگارشی آن را برطرف کنید. تا حد امکان از لغات فارسی به جای نقاط بیگانه استفاده کنید تا بدین ترتیب از غیرت و حساسیت ملی خواننده نهایت بهره برداری مثبت را برده باشید.

6. محتوای کامل و طولانی بنویسید

به خاطر داشته باشید که گوگل به محتوای کامل با تعداد واژگان زیاد روی خوش نشان دهد. لذا به جای محتوای کوتاه با واژگان کم، بیشتر بر روی محتوای طولانی و مفصل با رعایت اصول سئو تمرکز داشته باشید.

 

بیش تر بخوانید:  بهترین ایده های تولید محتوا

7. از کلمات کلیدی در عنوان مقاله و هدینگ ها استفاده کنید.

8. کلمات کلیدی را به صورت پراکنده و هوشمندانه در متن محتوا به شکل‌های مختلف منتشر کنید.

نتیجه گیری

محتوای حرفه ای به معنای نوشتن محتوا به شکلی است که با جست و جوی کلمات کلیدی مرتبط با آن، در نتایج جست و جو به کاربر نمایش داده شود. محتوانویس باید به گونه ای محتوا بنویسد که موتورهای جست و جو را ایجاب کند که کاربری که بر اساس کلمه‌های کلیدی استفاده شده در سایت و محتوای مربوطه به جستجو می‌پردازد را به وب‌سایت او هدایت کند. در این مقاله به شما یاد دادیم که چگونه از طریق محتوا نویسی حرفه ای بتوانیم همیشه در صدر نتایج جست و جو باشیم و به کاربر نمایش داده شویم.

توجه داشته باشید که صرفا به کار بردن مطالب فوق به تنهایی باعث افزایش رتبه محتوا در نتایج گوگل نخواهد شد. بلکه کیفیت محتوا و میزان ارتباط آن با عبارت‌های مورد جستجو نیز در این ارتقای رتبه اهمیت دارد. در واقع کیفیت محتوا از بالاترین تأثیرگذاری در سئوی سایت برخوردار است.

در صورتی که نیاز به محتواهای حرفه ای دارید تا به صفحه اول گوگل بیایید، می توانید به سفارش تولید محتوای سئو شده در فارس محتوا بپردازید. در این مجموعه تمامی نویسندگان، بر اصول و استانداردهای سئو مسلط هستند و محتواهایی را به شما تحویل می دهند که هم با کیفیت باشد و هم مطابق با استاندارهای تعریف شده در سئو باشد.

4/5 - (1 امتیاز)