دانلود از اینستاگرام چیست؟ حتما تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که تصویر یا ویدئویی را در اینستاگرام دیده‌اید و بسیار مشتاق شده‌اید که آن را در موبایل خود داشته باشید.

اگر شما هم از استفاده کنندگان برنامه اینستاگرام باشید حتماً می‌دانید که برنامه اینستاگرام به صورت پیشفرض قابلیت دانلود استوری اینستاگرام و پست اینستاگرام که کاربران این سرویس در صفحاتشان به اشتراک می‌گذارند را ندارد و برای انجام این عمل نیاز به برنامه‌های شخص سوم یا 3rd Party می‌باشد. برنامه‌های 3rd Party به برنامه‌های واسطی گفته می‌شود که برای انجام عملی خاص در برنامه‌ای خاص که آن قابلیت را دارا نیست توسط توسعه دهندگان ارائه می‌شود.

در این مطلب روش‌های مختلف دانلود تصاویر و ویدئوهای اینستاگرام بر روی گوشی‌های اندرویدی و آیفون را با هم مرور می‌کنیم.

 

دانلود از اینستاگرام در گوشی‌های اندرویدی

روش اول : دانلود اپلیکیشن های مخصوص دانلود از اینستاگرام

1- برنامه فروشگاه Google Play یا فروشگاه برنامه‌های اندرویدی موردعلاقه خود را باز کنید. علامت Google Play یک مثلث رنگارنگ است و روی تمام موبایل‌های اندرویدی به‌صورت پیش‌فرض وجود دارد.

2- در نوار جست‌وجوی Google Play عبارت Downloader for Instagram را جست‌وجو کنید.

3- در نتایج جست‌وجو تعداد زیادی از اپلیکیشن های واسط آورده می‌شوند. هر کدام را که تمایل داشتید انتخاب کنید.

4- سپس دکمه Install را لمس کنید. وقتی که برنامه نصب شود، عبارت Install تبدیل به Open می‌شود.

5- حالا برنامه اینستاگرام را باز کنید. آیکون قرمز، نارنجی و بنفش اینستاگرام را همه می‌شناسیم.

6- سه نقطه عمودی را در کنار ویدئویی که می‌خواهید دانلود کنید لمس کنید.

7- حالا Copy Share URL را لمس کنید.

دانلود از اینستاگرام

8- اپلیکیشن واسطی که نصب کردید را باز کنید. این برنامه باید در فهرست برنامه‌های شما باشد چون آن را نصب کرده‌اید.

9- حالا Paste Share URL here را لمس کنید.

10- بعد Paste را لمس کنید. لینک مورد نظر شما در نوار این برنامه ظاهر می‌شود.

بیش تر بخوانید:  نکات مهم درباره امنیت اینستاگرام و راه های افزایش آن و جلوگیری از هک

11- حالا آیکون دانلود را لمس کنید.

12- عکس یا ویدیوی موردنظر روی دستگاه شما دانلود و در گالری نمایش داد خواهد شد.

 

روش دوم: دانلود نرم افزارهای غیر رسمی اینستاگرام

برخی از نرم افزارهای اینستاگرام هستند که غیر رسمی بوده و علاوه بر اینکه قابلیت های ویژه ای نیز دارند، امنیت کمتری نسبت به برنامه اصلی اینستاگرام نیز دارند. قابلیت های ویژه و کاربر پسندی که این اپلیکیشن ها دارند در اکثر اوقات سبب می‌شود استقبال خوبی از آنها صورت بگیرد.

مثلا یکی از قابلیت های کاربردی آنها داشتن گزینه دانلود کنار پست ها و در استوری ها می‌باشد، خوبی آن این است که دیگر لازم نیست از برنامه اینستاگرام خود خارج شوید و مراحلی را طی کنید تا رسانه مورد نظرتان را دانلود کنید و تنها کافیست بر روی دکمه دانلود ضربه بزنید تا عکس یا ویدیو در گالری موبایلتان ذخیره شود.

یکی از بهترین اپلیکیشن ها به اسم InstaPro می‌باشد که می‌توانید آن را از سایت های معتبر دانلود کنید و پس از نصب از آن استفاده کنید.

 

روش سوم: استفاده از قابلیت اسکرین شات و اسکرین ریکوردر

بدون استفاده از روش های بالا، شما باز هم قادر هستید تا عکس و فیلم های اینستاگرام را دانلود کنید.

بدین ترتیب برای ذخیره عکس ها می‌توانید از آنها اسکرین شات بگیری و برای ذخیره ویدیو ها می‌توانید توسط یک اپلیکیشن ریکورد از آنها اسکرین ریکورد بگیرید.

اما نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است، این می‌باشد که پس از اسکرین شات و اسکرین ریکورد، برای اینکه آن را به حالت خام در بیاورید باید حتما آن رسانه ذخیره شده را برش Crop دهید که در آن صورت به سختی ابعاد اورجینال آن رسانه را خواهید داشت و از طرفی کیفیت خروجی نیز به مراتب کمتر از دو روش قبلی دانلود از اینستاگرام که خدمتتان توضیح دادیم خواهد بود.

بیش تر بخوانید:  آموزش رمز و راز الگوریتم اینستاگرام

پس توصیه ما این است که از این روش فقط جهت ذخیره سازی رسانه هایی که خیلی کیفیت و ابعاد آنها برایتان اهمیت ندارد بهره ببرید.

 

دانلود از اینستاگرام در گوشی‌های آیفون

روش اول : دانلود اپلیکیشن های مخصوص دانلود از اینستاگرام

در اپ‌استور برنامه‌های مختلفی برای دانلود تصاویر و ویدئوهای اینستاگرام وجود دارند. این اپلیکیشن ها غالباً خریدهای درون برنامه‌ای یا تبلیغات زیاد دارند اما حداقل این خوبی را دارند که اغلب آن‌ها رایگان هستند و در هر صورت با آن‌ها می‌توانید به منظور خود برسید. در این نوشته برنامه Regrammer را معرفی می‌کنیم که یکی از بهترین موارد در زمینه این نوع برنامه‌ها محسوب می‌شود.

 

دانلود از اینستاگرام

1- اپلیکیشن را از اپ‌استور دانلود کنید.

2- در برنامه اینستاگرام، تصویر یا ویدئویی که می‌خواهید دانلود کنید را یافته و سپس روی آیکون share که مانند (…) است کلیک کنید و گزینه Copy Link را انتخاب نمایید.

3- اپلیکیشن Regrammer را باز کرده و لینک را در کادری که مشاهده می‌شود وارد کنید و سپس دکمه Preview را بزنید.

4- بر روی دکمه Repost بزنید.

5- بر روی گزینه More بزنید. بدین ترتیب امکان اشتراک پدید می‌آید. از این صفحه می‌توانید گزینه Save Image را انتخاب کرده و تصویر یا ویدئوی مورد نظرتان را در گوشی ذخیره کنید.

 

روش دوم: دانلود اپلیکیشن های غیر رسمی اینستاگرام

همانطور که برای سیستم عامل اندروید توضیح دادیم برخی از نرم افزارهای اینستاگرام هستند که غیر رسمی بوده و علاوه بر اینکه قابلیت های ویژه ای نیز دارند، امنیت کمتری نسبت به برنامه اصلی اینستاگرام نیز دارند. قابلیت های ویژه و کاربر پسندی که این اپلیکیشن ها دارند در اکثر اوقات سبب می‌شود استقبال خوبی از آنها صورت بگیرد.

اما مسدله ای که وجود دارد این است که این اپلیکیشن های غیر رسمی به راحتی در دسترس عموم قرار ندارند و باید در جایی غیر از اپ استور آیفون به دنبال آنها گشت.

بیش تر بخوانید:  محتوای همیشه سبز چیست؟

برای این منظور و جهت دانلود اپ های غیر رسمی اینستاگرام می‌بایست از فروشگاه های غیر رسمی آی او اس استفاده کنید. به عنوان مثال: نصاب، سیب اپ، سیبچه و… فروشگاه های مناسبی هستند برای تهیه اینگونه اپلیکیشن ها. فقط قبل از خرید حق اشتراک این فروشگاه ها مطمئن شوید که اپلیکیشن مورد نظر شما در آنها وجود دارد و به خوبی کار می‌کند.

برخی از اپلیکیشن های غیر رسمی اینستاگرام در سیستم عامل آی او اس عبارتند از: Instagram Rhino , Instagram Rocket

 

روش سوم: استفاده از قابلیت اسکرین شات و اسکرین ریکوردر

دقیقا به مانند سیستم عامل اندروید، برای آی او اس هم به همین صورت برای ذخیره عکس ها می‌توانید از آنها اسکرین شات بگیری و برای ذخیره ویدیو ها می‌توانید توسط یک اپلیکیشن ریکورد از آنها اسکرین ریکورد بگیرید.

با این مزیت که در سیستم عامل آی او اس علاوه بر اسکرین شات، قابلیت اسکرین ریکورد جزو قابلیت های پیشفرض آن است و دیگر نیازی به دانلود اپلیکیشن مجزا ندارید.

همچنان توصیه ما این است که از این روش فقط جهت ذخیره سازی رسانه هایی که خیلی کیفیت و ابعاد آنها برایتان اهمیت ندارد بهره ببرید.

سخن پایانی

در کل از نظر فارس محتوا بهترین روش برای دانلود و ذخیره سازی انواع رسانه در اینستاگرام، همان روش اول (روش استفاده از نرم افزارهای شخص سوم و واسط) می‌باشد به این دلیل که قرار نیست به مانند روش دوم امنیت پیج شما با استفاده از اپلیکیشن های غیر رسمی تهدید شود و از طرفی نسبت به روش سوم خروجی با ابعاد اصلی و با کیفیت بیشتری خواهید داشت.

در آخر ممنون از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید و خواهشمندیم اگر هرگونه پرسش یا مسئله ای در این زمینه دارید در قسمت نظرات مطرح بفرمایید تا جوابگوی شما عزیزان باشیم.

 

امتیاز این صفحه: