در تجارت الکترونیکی امروزی، وبسایتهایی که به فروش محصول و ارائه خدمات میپردازند، باید همواره محتوای جذاب و منحصر به فردی را تولید و در فضای سایت انتشار دهند. بازاریابی محتوا تأثیرگذارترین ابزار برای بازاریابی تبلیغاتی به حساب میآید. در این بین، محتواهای تبلیغاتی از جمله محتواهایی به حساب میآیند که اگر به صورت درست و اصولی تهیه شوند، میتواند باعث اعتبار بیشتر کسب و کار شوند. اگر میخواهید با نحوه تولید محتوای تبلیغاتی آشنا شوید، با این پست فارس محتوا همراه باشید.
انواع محتوای تبلیغاتی چیست؟
معمولاً محتواهای تبلیغاتی میتوانند به روشهای گوناگون تولید شوند؛ که در هر روش محتوای تبلیغاتی خاصی تولید میشود. به طور کلی انواع مختلف محتواهای تبلیغاتی به این شرح هستند:
- موشن گرافیک و یا تیزرهای تبلیغاتی
- مقالات آموزشی در یک زمینۀ خاص
- تصویر،بیلبورد یا بنرهای تبلیغاتی
- پادکست
چگونه یک محتوا یا یک متن تبلیغاتی حرفهای بنویسیم؟
در اینجا میخواهیم شما را با راهکارها و راهحلهایی آشنا کنیم که به شما کمک میکنند تا یک محتوای تبلیغاتی درست و قابل درک برای همۀ کاربران خود تولید کنید. بنابراین پیشنهاد میشود که از این راهکار برای تولید متون تبلیغاتی به گونهای استفاده کنید که مبتنی بر منطق و به دور از شایعه پراکنی و بزرگنمایی در مورد محصولات و خدمات سایت شما باشد:
1-عنوان حرفهای و جذاب انتخاب کنید
مهمترین و مؤثرترین بخش یک محتوای، عنوان یا تیتر آن است. عنوان شما باید به قدری جذاب انتخاب شود که کاربر را به ادامۀ مطالعۀ آن تشویق کند. حتماً در عنوان مقاله یا محتوای تبلیغاتی خودتان، کلیدواژههای درست و پر بازدید کننده بگنجانید. اگر از کلید واژههای طولانیتر که رقبای کمتری دارند در عنوان مقاله استفاده کنید، در نتایج موتورهای جستجوگر اینترنت به موفقیت بیشتری خواهید رسید.
برای مطالعه نکات بیشتر در خصوص نحونه نوشتن عنوان حرفهای و جذاب اینجا کلیک نمایید.
2-روان و قابل درک بنویسید
هر چه متن محتوای شما روانتر، منطقیتر و بر اساس اصول نگارشی استوار باشد، در جذب مخاطب موفقتر عمل خواهد کرد. اگر متن تبلیغاتی را به گونهای تنظیم کنید که کاربر با آن ارتباط بهتری برقرارکند، میتوانید انتظار استقبال بیشتری را از آن متن داشته باشید. بدون تردید متنی که مبتنی بر منطق و صداقت باشد، گذشته از آن که مخاطب بیشتری را به خود جذب میکند، از نرخ اشتراکگذاری بالاتری نیز برخوردار خواهد بود.
3-محتواهای تبلیغاتی و حرفهای دیگر را مطالعه کنید
هر چه بیشتر متون تبلیغاتی مختلف را بررسی و مطالعه کنید و با تجربیات سایر محتوانویسان حرفهای نیز آشنا شوید، بیشتر میتوانید به محتواهای حرفهای نزدیک شوید. مطالعۀ کتابها و مقالاتی که محتوانویسان حرفهای منتشر کردهاند نیز به شما کمک میکند تا در فنون محتوانویسی پیشرفت کنید.
اجازه دهید گسترۀ محتوانویسی و فرمتهای گوناگون آن در ذهن شما پیشرفت کند، تا در مورد هر موضوعی بتوانید محتوای جذاب و پر مخاطبی را تولید و بارگذاری نمایید.
4-محصولات و خدمات خودتان را صادقانه و کامل معرفی کنید
هر آن چه را که فکر میکنید مشتری باید از محصول یا خدمت شما بداند تا شیفتۀ خرید و استفاده از آن شود را در محتوای خود بگنجانید. برای این منظور محصولات خودتان را مورد آنالیز کامل قرار دهید و از بازخوردهایی که مشتریان قبلی به شما دادهاند نهایت استفاده را ببرید. شما باید بتوانید محتوای خود را به گونهای تنظیم کنید که هیچ پرسش و ابهامی در ذهن مخاطب باقی نماند؛ به طوری که مخاطب پس از پایان مطالعۀ محتوای شما، با تمامی ویژگیها، نقاط قوت و مزیتهایی که محصول یا خدمت شما برای او به همراه خواهد داشت، آشنا شده باشد.
5-محتوای حرفهای باید از بخشهای مختلف تشکیل شده باشد
تمام اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات خود را در دو سه سطر اول متن فشرده سازی نکنید. اگر متن تبلیغاتی شما بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه داشته باشد، تمامی محصولات خودتان را در تمام طول متن پخش کنید و آنها را در یک قسمت خاص از مقاله فشرده سازی نکنید.
حداقل مزیتی که توزیع مطالب در یک محتوای تبلیغاتی برای شما به همراه خواهد داشت آن است که کاربر را کاملاً در متن خود درگیر میسازد و به او اجازه نمیدهد که متن را ناخوانده و ناقص رها کند.
6-داستان سرایی کنید
یکی از مؤثرترین روشها برای دلگرم کردن مخاطب آن است که او را درگیر یک ماجرا یا داستان کنید و پیام تبلیغاتی خودتان را در قالب یک ماجرا، خاطره، داستان و نظایر آنها تنظیم و ارائه کنید. بدین ترتیب مخاطب شما به بهانه مطالعه یک داستان، میتواند با محصولات و خدمات شما آشنا شود.
7-در مقالۀ تبلیغاتی خود از لینک های داخلی استفاده کنید
لینک دادن داخلی، هم برای مخاطب جالب و جذاب است و هم باعث ارتقاء چشمگیر سئوی سایت شما میشود. اگر میخواهید یک محتوای تبلیغاتی خوب و حرفهای بسازید، میتوانید از مقالات قبلی سایت به صورت لینک دهی داخلی استفاده کنید. به عنوان یکی از مؤثرترین روشها برای لینک دادن داخلی میتوانید روی کلمات کلیدی که در متن مقالۀ تبلیغاتی خود آوردهاید، به صورت هایپرلینک از لینک داخلی استفاده کنید و در مورد کلید واژۀ مذکور در قالب یک مقالۀ جداگانه صحبت کنید. به این ترتیب ضمن ارائۀ آموزههای جذاب و مفصل به کاربر، عملاً او را از این متن طولانی و خسته کننده دور نگه داشتهاید.
سخن پایانی
تمام راهکارها و روشهایی که فارس محتوا در این مقاله برای چگونگی نوشتن یک محتوای تبلیغاتی به آنها پرداخت، به خودی خود میتوانند بر کیفیت محتوای سایت شما تأثیر مثبتی داشته باشند؛ اما به خاطر داشته باشید که بهترین محتوای برای هر سایتی، منوط به این است که همزمان تمامی قواعد بالا را رعایت شده و از اصول حرفهای سئو برخوردار شده باشد.
شاید وب مستر در نگاه اول احساس کند که محتوای مفصل و حرفهای نیازمند صرف هزینه و مبلغ زیادی است، امّا تأثیری که بی درنگ و در کوتاه مدت در توسعهکسب و کار وی به همراه خواهد داشت، تمامی هزینه، انرژی و زحمات صرف شده را توجیه پذیر خواهد کرد.
شما میتوانید برای سفارش محتواهای تبلیغاتی خود (مقاله، بنر، پادکست و …) به سایت فارس محتوا مراجعه کنید. فارس محتوا یکی از برترین پلتفرمهای ارائه دهنده خدمات تولید محتوای تخصصی است که خدمات خود را با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت به مشتریان خود ارائه میدهد.
محتوای تبلیغاتی چیست
محتوای تبیلیغاتی محتوایی است که با استفاده از اصول بازاریابی برای یک محصول یا خدمات یا برند و ... تولید میشود تا مخاطب را ترغیب کند از بین رقبای مختلف چرا باید شما را انتخاب نماید. انواع محتواهای تبلیغاتی کدام است
محتواهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند اما به طور کلی میتوان از مقالات بلاگ پست، مقالات صفحات خرید، پادکست، فیلم و تصاویر، بنر و بیلبورد به عنوان مهمترین انواع محتواهای تبلیغاتی نام برد.
ممنون. واقعا همون چیزی بود که میخواستم از محتوای تبلیغاتی بدونم. خیلی خوب و دقیق توضیح داده بودید. شما دورههای آموزشی هم برای آموزش محتوا نویسی برگزار میکنید؟